Grannfejden

Igår när vi var vid huset kom en granne med hund förbi, jag och mamma stog ute och gubben hojtade och frågade om det var jag som bodde där. Ja! Så drog han surt igång och började gnälla&skälla på bilarna hur dom stog parkerade han var inte det minsta trevlig och menade väl nästan på att han skulle ringa polisen. Jag försökte i trevlig ton säga att det inte var lätt att få plats när vi var många där. Då får ni väl skotta säger gubben surt. Mamma frågar då om gubben äger vägen? Han skriker DU KÄNNER INTE MEJ! Nej fräser mamma tillbaka Men jag känner folk som känner dej och du gnäller ju på allt! Vilket antagligen  var en riktigt öm tå för gubben slet med sej hunden och försvann med raska steg. HAHA Undrar vad följderna blir? En granne som hatar oss innan vi ens har flyttat in? Hade aldrig sett gubben innan ens. Lite störande att han kommer och är otrevlig det första han är istället för att i en normal samtalston säga att han ogillar hur alla bilar står där och på så sätt kanske få lite respekt? Jag har noll respekt för en människa som är otrevlig mot mej, då vill jag hellre jävlas så kanske borde se till att det alltid står en bil i vägen? :)


Blev iallafall en heldag i huset igår, tvättstugan färdigmålad+städad, tage bort garderoben i badrummet och städat det klart, köket så gott som klart bara lite tak lister kvar. Sen plockade vi och ändrade om för att få vardasrummet grej fritt. Och mer???Hmm ja vi gjorde inga stora grejer igår men vi grejade ändå en massa. Ska ta med mej kameran dit idag och ta lite bilder :) Imorn får vi förhoppningsvis golvet slipat&lackat i vardagsrummet och sen ska det tapetseras och få tillbaka alla eluttag mm där så det blir klart nångång. 13 dagar kvar till flytt nu...

Åkte hem i normal tid igår för att mysa ner oss i soffan och kolla på Luftslottet som sprängdes. Den var riktigt bra men går inte att jämföra med boken för till 99% är alltid böckerna bättre!
Var förresten inne på filmbolaget innan vi åkte hem och där dök jag på Cherrycola, var bara tvungen att köpa en och testa dock har jag inte våga smaka än :) Fanns vaniljcola med men det är ju inget nytt men jag tyckte allt att vaniljcolan var god när den fanns.





Nu hade jag inget mer nytt att komma med, dagen idag ska bli i huset den med. :)


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0