Än så länge..

Hade visst internet kvar, lika bra att passa på då för imorn flyttar vi och då är det Hej då på ett tag som gäller. OM inte jag lyckas samordna mina ytterst tekniska hjärnceller och fixa så min mobil funkar som ett mobilt bredband, vet att det ska gå men inte hur. Har sladden man behöver ha till det och inte kostar det en krona för har fri surf fram till påsk och efter det blir det 59:-/månaden eller nåt sånt. Helt okej för det bli en del internet i mobilen med och ett stort plus om den funkar som mobilt bredband. Men det återstår att se om jag löser det, eller nån annan åt mej. :)

Har jobbbat dagen idag och direkt jag slutade styrde jag mot interstil för att inhandla byrån, fick dock se mej själv besegrad när jag fick se kartongen så var bara att betala och åka för att senare återvända med bär hjälp&kärra eftersom den var lite för stor och tung för att stoppa in i baksätet. Direkt efter detta bar det iväg till Kd där första anhalten var sommarlagret och våra fina soffor. Jag/vi har blitt med soffor. Första gången i mitt liv jag köper en soffa :) Sen fick det bli en svängom Rusta där lite små plock hängde med bla nya lampskärmar&badrums mattor och så beställde och betalade vi en ny duschkabin. Värsta duschen med massage och grejer. En gång i tiden hade vi planer på badkar, hörnbadkar men dess värre måste vi inse att vi inte längre är gjorda av penagr och det börjar bli dags att tänka efter före och ta det som är viktigast först. Alltså är överhuvudtaget inte badrummet nån prio förutom duschen för BLÄ för att ha den uschliga duschen.

Kom av mej där en sväng så hoppar ner en rad och återgår till karlstad turen, för självklart var vi ju på Ikea också. Gosh vad jag börjar bli trött på ikea även om det är sjukt kul att köpa nya möbler. Fick passa på att få med oss stora grejer idag när vi hade kärra så med hem följde ett svart lack soffbord,svart lack tv-bänk/hylla, en byrå för förvaring i badrummet och två dvd pelare som även dom är svarta. Lite små saker också som rumsmatta,nya kuddar till soffan och bestick fick det bli med innan vi var färdigshoppade. Inte mycker mer möbler vi behöver ha nu, snarare är det så att vi har tok mycket som vi beöver bli av med! Typ hall byrån,jysk databordet,vita dvd hyllorna m.m.

När vi kom tillbaka till Säffle och skulle lämna av grejerna blev vi "tvungna" att fixa lite i varadagsrummet. AHHH det blir så fint!! Imorn händer det äntligen, vi ska bo i vårat alldeles egna hus :) Men eftersom vi började greja där ligger vi ganska efter med packningen här men jag orkar verkligen inte ikväll. Får gå upp tidigt imorn och sätta igång. Pappa&Ingela dyker upp vid elva och hjälper oss med flyttandet. Även syster&jonas skulle komma och hjälpa till. Hjälp är guld värt! Så tacksam för dom som hjälper till för inte direkt så att folk står på rad och frågar om man ska ha hjälp.


Nej nu var det dags att krypa i säng så jag orkar med morgon dagen, natti natti allesammans.



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0