Hej måndag

Yes nu är jobb helgen färdigjobbad för denna gången, jag är ledig ända tills på onsdag. Det är grejer det! ;) Undrar vad jag ska göra med min lediga dag? Ta med Wilma och åka till mormor funderar jag på. :) Får se om hon vill ha besök.
Resten av vecka är fullklottrad, jobb alla dagar utom imorn då som sagt. En tur till Karlstad ska det bli på löningsdagen. Midsommar och tjohej också men minsann blir det inget med det eftersom jag jobbar. Kanske slänger ihop en jordgubbtårta på misommardagen bara för att det ska va?
Insåg alldeles nyss att nog inte en lugn stund väntar det närmaste. Det är mycket jobb som kommer dom närmaste dagarna/veckorna. Det är födelsedagar,konfirmation, karlstad turer, fix med barrummet m.m. Alltså nåt varenda dag i princip. Just i dag bara längtar jag mej alldeles sjuk efter min födelsdag, tror det blir en grymt bra dag! Men inte för massa presenter eller så utan av helt andra anledningar. :) Och sen längtar jag efter den helgen där mitt i juli när jag har tänkt  att vi ska komma iväg till Grebbestad. Älskar den staden, om det nu är en stad? Men skulle gärna vilja se att jag kom iväg på mer saker under sommaren. Skulle vilja åka nån mer stans, Liseberg eller varberg eller nånting sånt. Jäjä får väl se hur pass mycket tid och pengar det finns. Tid är väl största bristen, räknade ut att jag och hjärtat har sammanlagt 6 dagar lediga tillsammans på hans 4v semester, varav jag tror han var borta två av dom. Ja nåt sånt var det.. Och sen när jag har tänkt ha mej semester är jag ju ensam om att ha semester, inte lätt inte!

Nej tror jag sk roa mej med att lägga in mina räkningar, se hur stora motgångar jag möter denna månaden. Ska ut med skatten på bilen och grejer, och hur jävla tråkigt är inte det? Är bestämt också väldigt mycket skatt kring bilar tror jag. Jag menar jag får lön och på den har dom dragit 34% i skatt, sen tankar jag bilen och en stor del av liter priset är bensinskatt och sen ska jag dessutom betala skatt på bilen som jag har betalt för när jag köpte, som jag betalar bensin i, försäkring,underhåll m.m. Tycker bilskatten kunde slopas! Men då höjer dom väl bara nåt annat tyvärr.


Och på tal om bilar, kolla vad jag MÅSTE ha till min bil:



 
Hur söta är dom inte? Dessutom luktar den ena körsbär, länge sen jag köpte doftgranar nu så börjar bli dags ;)


Kommentera
Postat av: Mli

Åh vilka söta doftisar:) Ja det är nog en bra investering,, skulle köpte en sån om jag hade pengar till det:) Så behändigt att bara plocka fram och så fina färger också:P hehe:) Vill också ha en hund:) Är verkligen jätte sugen på de men ja det kostar ju ganska mkt:/ och dom pengarna har jag inte riktigt:/ Men men får bli ett senare projekt:) Kraam

2010-06-22 @ 08:07:59
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0