V.15

Barnet:


Ögonbrynen börjar avteckna sig

Titta på ansiktet. Ögonen fortsätter att röra sig mot ansiktets framsida, men de är inte på plats än. Ögonbrynen börjar synas nu. Om ditt barn ska bli mörkhårigt börjar det producera mörka pigment. Mot slutet av veckan kan ditt barn knyta näven.

Lillhjärnan (som är en del av hjärnan) och ryggmärgen har nu bildats.

Huden är fortfarande så tunn att man kan se blodkärlen genom den.

Mamman:

Jag har ingenting att sätta på mig

För första gången i ditt liv kan du ärligen säga: "Jag har ingenting att sätta på mig!" Din midja finns helt enkelt inte där längre! Nu har du en bula under naveln.

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet med 20 procent för att klara den ökade blodmängden och för att ditt barn ska få syre ordentligt. Det kan ibland ge hjärtklappning. Det är ingenting att oroa sig för.


Kommentera
Postat av: Mli

Åh vilka söta bebiskläder du hade hittat:) Svårt att låta bli att köpa nått:)

Finns jätte många sånna där roliga "din bebis vecka för vecka" :)

Kul och få "se" hur barnet utvecklas också:)

Så mysigt!!

Har ni börjat fundera på några namn än då?



Ja tyvärr så är de ju sant:/ Hoppas verkligen inte man lever fortfarande då:)Usch.

2010-07-22 @ 07:41:49
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0