Ändrade planer och andra trevligheter

Idag är bara en sådär alldeles lysande dag. Började med ett arbetspass 8-15, vilket är lite halv lyxigt med tanke på att jag brukar gå till 16 annars :) Hem och inväntade hjärtat, åkte på en tur som började på Optimera och där minsann hittade vi gräsklipparen! Så bye bye ängen! Efter gräsklippar inköpet blev det en tur till pomonadalen där vi handlade en ny kruka,blommor tlll den och en spalje. Allt detta för presentkortet vi fick av hon på banken när vi köpte huset :) Sen hem och kolla in altanen som är så nästan klar den bara kan bli. Bara lite färg kvar! 
Sen var jag tvungen att inse att jag var seg och ute i sista sekund!!! Så på med nya fräscha kläder och lite smink och sen bege mej hem till Therese och vidare därifrån för födelsedagsmat alá tuppen :) Det var riktigt gott och mysigt.

Hemma igen sen efter ett par timmar, tog över gräsklippandet och gjorde några varv. Planterade om min ängla-trumpet, satte dom nya blommorna i krukan, fotat lite och nu sitter jag här!!! Puh... Just de möblerna är på plats på altan med. Nu ska dom "bara" få sej en omgång vit färg med. Blev förresten biten av en sådär broms/klägg/mördarfluga eller vad det nu är. På ena bröstet av alla jävla ställen!! Den flög ner i urringningen och bet alldeles innanför linnets kant den jäveln så nu får jag väl ett märke stort som en snusdosa där. SKIT flyg äckel, det värsta som finns!! Ska ju reagera så onödigt mycket på dom med. Kolla bara på bilden här, det är det ena av två bett jag fick härom dagen vid sidan av vaden, det andra satt nedanför knäet. Snyggt eller? Det är ju inte direkt diskret..




Nu till rubriken, eller början av den! Trevligheterna óch annat är ju redan avhandlade. Jo förmiddags plingade telefonen och det var pappa som hade ändrat sej om morgondagen så imorn morgon bär det av till Grebbestad. Härligt!! :) Äta på bageriet, käka färska räkor på grebys, promenera på bryggorna och med all säkerhet besöka sportshoppen. Dock tråkigt att vara fattig där men jag spar ju pengar iallafall även om min garderob krymper för varje dag. Men hursomhelst, skitsamma om jag inte har råd med sportshoppen, vi ska åka till kusten det räcker långt för mej!! Wilma ska få vara hos mormor hon så även valpen kommer att gilla morgondagen. Nej nu ska jag avrunda och slå på dumburken en stund innan det blir sängen.







Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0