Ur gängorna

Vaknade imorse och kände mej inte alls på topp, humörsvacka? Tyckte det var en jobbig dag igår, den kändes lång och det var mycket överlag fast det egentligen bara var en helt vanlig dag. Jaja så kan det väl vara ibland.

Nya regler på jobbet, eller regel vet jag inte om man kan kalla det. Men en policy mot privat mobil på arbetstid, tycker det känns gammalt på nåt sätt. Alla har sina mobiler men så ska det inte vara längre. Det är inte ett dugg bra för mej det, jag kommer att missa en massa samtal från andra jobb men visst jag kan ju lämna numret dit men det är frågan om dom kommer lägga ner nån energi på att "jaga" mej. Det har hänt att jag har missat samtal här hemma och inte fan har dom ringt på hemnummret då trots att jag har lämnat det. Nej bara att konstatera att jag inte tycker att det känns bra. En annan sak som inte känns ett dugg bra är att min lönelista låg kvar i Långserud vilket antagligen kommer att innebära att jag får dom pengarna tidigare än nästa löning. Det är eget ansvar att lönelistan kommer in, men där har det alltid varit så att den som jobbar den sista har plockat ur alla listor och lämnat i chefens fack. Och denna gången alla listor utom min. :( Men jag ska ändå fortsätta att försöka få tag i chefen idag och höra om det går att göra nåt. Det gick iallafall när listan hade förvunnit nånstans på vägen mellan hemtjänsten och lönekontoret. Skulle verkligen behöva slantarna denna månaden och inte nästa! Till denna lönen hade jag jobbat 138(fått betalt för 128,25) timmar och till nästa 182, enkel matematik vart pengarna för 9,75 timmar behövs? 


Nog om jobb idag är jag ju jobbledig. Väntar på att höra ifrån fadern och se när jag ska vara i stan. Längtar tills karlstad trippen sen, fast egentligen är jag ganska jättetrött på att åka till karlstad. Blivit några gånger i veckan det senaste. Men det ska bli kul att beställa köket och veta att det är på väg. Och samma med att hämta tapeterna, då kan vi komma en bit på vägen där. :) Sen när dom rummena är klara är det "bara" 3 ställen + nya grejer i badrummet som ska till så är vi klara.


Nu tror jag bestämt att jag ska fixa till varma smörgåsar och sen får jag nog göra mej iordning så jag är färdig när fadern ringer. Håller tummarna för att bilen ska bli fixad idag annars är jag i taskigt läge.



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0