Tur att mannen är händig

Dom  senaste dagarna är ett enda virrvarr och får inte riktigt grepp om vad som var när men vi försöker. :) Haft en massa grejande tid i huset, min lilla toa är nu klar (som syns på bilderna i inlägget under) Bården som jag fick upp alldeles själv utan minsta lilla hjälp. :) Men däremot var jag ett pucko när jag skulle ha upp hyllan, den sitter för långt åt ena kanten och nej jag kunde inte med skruvdragarn så jag fick heller inte ens upp den själv. Det där med att skruva ihop/skruva upp saker har aldrig varit min grej. Det är tur för mej att han är händigt lagd annars skulle allt sitta halvdant och halvsnett. Det börjar även ta sej med korgväggen bara lite material till som behöver inhandlas så är den klar sen. Topp!

Igår hade vi en heldag i karlstad, var och kollade ut och beställde tapeter till köket och vardagsrummet. Vardagsrummet kommer bli galet! Helt olikt oss. Gick runt där och spanade och spanade, jag fick ett ryck att jag skulle ha lila och lila it is. Jag gillar egentligen inte ens lila värst mycket men nu i just det här läget gör jag det och det kommer att bli grymt snyggt. Mellanmörk enfärgad lila och en svart fondvägg med lite silver i. Nya svarta möbler till det och antagligen läckraste rummet sen. :)

Köket får sej en omgång det med, svart och vit rutigt golv inhandlades och så beställde vi beigerandiga tapeter. På Ikea spanades det nya köket in. Blir Faktum ståt kök men vitvaror. Glaskeramik häll, inbyggd ugn&mikro i ett högskåp,diskmaskin+kyl/frys med skåpsluckor på framsidan. En sån där stor fläktgrej på väggen över sprisen. Snyggt snyggt snyggt!!!!!! Men dock beställde vi inte köket igår för hon som hjälpte oss där berätta att dom börjar en kampanj nu till veckan som går ut på att för varje vitvara man köper på ikea får man 500:- i presentkort så det var värt att vänta ett par dagar och få 3000:- i presentkort. Det lär behövas när nya möbler och allt annat ska inhandlas.

När vi ändå var i karlstad så hoppade jag in på skopunkten, behövde verkligen ha ett par andra vintriga skor då mina uggs är så snetrampade så jag inte kan gå i dom och kängorna är jag ganska trött på. Dom är dom bästa skorna rent praktiskt sett men dom är klumpiga och tunga och efter 1 månad med bara dom var det dags för ombyte. Fick tag på ett par halvkorta stövlar som var fodrade, både snygga och praktiska alltså :) Och sen hängde det med ett par nya tofflor till jobbet för di jag har där hänger knappt ihop längre. Vet att jag verkligen inte har råd egentligen och har lite dåligt samvete men det fick bli en prioritering.

















Såg en sorglig film när vi kom hem igår, kommer inte ihåg vad den hette nu men tror det var My sisters keeper?!? eller nåt sånt. Boken som är grunden till den heter iallafall Allt för min syster. Handlar om en tjej som är elva år och har en 15-årig syster som är cancersjuk. 11 årig tjejen som heter Ánna är en designerbaby, hon är född för att genetiskt matcha sin syster och rädda livet på sin syster men en dag säger hon stopp och väljer att stämma sina föräldrar för att få rätten till sin egen kropp. Den är jättesorglig och jag grinade men den är samtidigt riktigt bra! Se den om du vill grina :)


Idag blir en hemma dag för min del, eller hemma och hemma. Jag ska börja jobba i hemtjänsten klockan fyra så jag hinner inte med så mycket annat. Har hunnit fråga mej själv ett par gånger om jag inte hade behövt vara ledig idag men jag tror nog att det ligger till så att jag måste jobba mer är 100% eller? Jag lider ju inte alls av tidsbrist. Jag får det liksom inte ens att gå runt, denna veckan som kommer är helt totalt fullklottrad och hur jag ska få till det är en riktigt bra fråga. Bilen måste panik fixas innan torsdag. Jag jobbar alla dagar utom måndag och torsdag, måndag kommer pappa pch fixar med 850, torsdagen är de besiktning plus karlstad. Onsdag jobbar jag kvällen så där är hela dagen dagen borta, samma på fredagen då jag gör natten. Söndag kvällen igen. Jag hinner mer när jag jobbar dagturer. :(  MEN om pappa skulle få fart på 850in så överväger jag att ställa av golfen och köra med den en månad eller så och då sparar jag tid och pengar för en liten tid som skulle vara välbehövligt just nu. Men som det är nu så går bilen knappt alls så ska inte förvänta mej för mycket.

Nej nu tror jag minsann att jag har tjatat tillräckligt för månader framöver... Säger Hej då nu.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0