Så var det dags igen...

Om man skulle ta och knåpa ner några rader om sitt ganska händelselösa liv, känner att det verkligen inte händer nåt just nu fast det egentligen händer en massa men det är samma saker hela tiden. Huset,jobbet,huset och lite krångel. Gissa om jag längtar tills vi bara har ett hus som kan krångla? Fast just nu är det inte så trögt med huset i stan, vi har fått in luftvärmepumpen så nu kommer vi slippa frysa fast det krånglade ju givetvis lite igår men det var fixat lika fort. Där vi bor trodde vi att vattnet var fruset i köket men så var inte fallet för nånting har gått sönder. Vi har bara röhett vatten, aj aj. Men med diskhandskar så har jag lyckats diska undan lite. För självklart fungerar inte diskmaskin utan kallvatten.
Idag har jag mej en ledig dag, och sjävklart 1000 to do på listan. Jag ska baka kakor(oj vilket måste men jag gjorde degen igår så ja jag måste), diska lite mera, försöka mej på att färga utväxten själv? bädda rent och tvätta det.. Slänga kartonger, ja och massa mer tråk saker som verkligen borde/måste göras!!! I eftermiddag ska jag åka med Therese till stuven och kolla ut tapeter åt henne, det är roligt! :) Längtar tills vi ska köpa mer tapeter till huset. Jag vill flytta snart...Men vi måste bli lite mer klara innan, tar en grejar dag på lördag igen jag jobbar till två men efter det :) Mamma skulle komma och hjälpa till och måla källaren då också har hon lovat så då går det framåt med ett ställe till. Guld värt! Och på söndag kommer det 13 kubik med ved, hjälp?! Då blir det jobbigt, och så råkar jag till och jobba 14-21..

Okej det här var precis lika tråkig läsning som vanligt det senaste, men jag kanske ska dela med mej av nåt kul? I tisdags var jag nära på att glömma och ta på mej byxor när jag skulle åka till jobbet. Hade satt på mej skor och allting innan jag kollade en extra gång och tyckte att det inte såg okej ut. Prickiga mimmi pigg raggisar,slappa gråa leggins alá långkalsongsfunktion. Okej stass till jobbet? Nej jag tänkte väl det.. Då blev jag rädd för mej själv. ;)


Nehej nej, kakbak kanske? Eller mera kaffe innan det, men sen behöver jag nog spark i arslet så det händer nåt här.
  

Längtar till:

LÖN
Tuppen mat
Våren
Nya kläder&skor
FLYTT


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0