Timmen är slagen

Wihoo dags för en uppdatering, ser att jag tydligen har varit saknad ;)

Så gott som hela veckan som var har försvunnit i förkylning,jobb och huset. Nu är det ny vecka och nya tag, en toppen vecka enligt mej. Idag är jag ledig och startade dagen med att sova alldels för länge,mådde dåligt när jag såg att klockan var halv 11 när jag vaknade. Men men what to do? Ställa klockan nästa gång jag är ledig kanske så det inte upprepas. Idag måste jag greja här hemma, ser verkligen ut som grisens hus gånger 10. Avskyr när det blir så här grisigt men tiden att bry sej om detta huset finns inte all energi hamnar på vårat egna. Måste tvätta, diska, städa och sen kanske jag smygpackar om tiden finns.

Igår efter jag hade slutat jobba la vi golv i huset. Det var inte lätt kan jag säga. Första raden var som en barn lek tyckte jag men så fortsatte det inte. Som ett supermega svårt pussel ungefär men vi kom allt in i det och hittade en teknik så det blev lagarbete och vi kom ganska långt. Gissa om jag kände mej lite nöjd innerst inne? I fredags var det ju också hus tid och då gjordes korgväggen i sovrummet klar. Av mej :) (och lite av älsklingen, han får såga och greja han och så påbörjade han första&stärsta delen av väggen men jag spikade och målade klart :)) Och så var det bara att konstatera att han gjorde det mesta arbetet men jag gjorde lite. Men tar åt mej äran eller va?


En toppen vecka som väntar nu, som sagt ledig idag. Jobbar imorn+onsdag och sen ledig resten av veckan. Torsdag kommer köket :)))) Fredag blir det (äntligen) tuppenmys med tjejgäng. :) Och resten av helgen bygger vi kök.  


Nej nu ska jag slänga in lite bilder sen ska jag ringa lite samtal och sätta igång och greja.



Den omtalade byraväggen :)



Tjyvkik på köket :)



Bygglovs gänget sätter upp gips


Lila rummet fick sej en soffa för ett tag sen :)


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0