v. 39

Du är på dag 267 av 280. (95,4%).

 
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 10 jan 2011
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.

Bebis

Din bebis ökar nu sin vikt med ca 28 g per dag. Den borde väga mellan 3,5 och 3,7 kg och vara mellan 48 och 50 cm lång. Hjärtat och levern laddar upp med näring som bebisen kan använda framförallt vid syrebrist under förlossningen. Men även som en reservdepå de första dygnen innan den riktiga modersmjölken kommit igång. Nu förbereder sig bebisen för ett riktigt marathon, ni ska klara detta tillsammans så försök att hjälpa till så mycket du kan.

Du

Nu tar bebisen upp hela din mage som mäter mellan 35 och 37 cm. Det ligger en helt färdig bebis i din mage, är det inte otroligt? Nu kan bebisen komma ut vilken minut som helst, men kom ihåg att det är bebisen som bestämmer när det är dags.

13 dagar kvar, 13 borde betyda något tycker jag! Men i detta fall kanske det är så enkelt att vi ska vänta i 13 dagar till...minst.... Nej helt ärligt vill jag ha bebisen NU! Jag är trött på detta, trött på att ha ont och trött på alla konstiga grejer såsom min förbannat onda handled. Trött på halsbrännan, ja trött på det helt enkelt!  Nu vill vi ha bebis med allt som hör till. Har fortfarande en annan smärta, mera smärta och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men det är mer än vanligt. Får lite panik när jag tänker att det kanske är såhär det ska vara dom kommande 2 eller 3 veckorna? Samtidigt om det ger sej så känns det ännu mera avlägset så vad är bäst? Snart är "alla" andra bebisar ute med, en på gång idag såg jag och önskar såklart dom lycka till.  

Nu är iallafall väskorna packade, det har jag för den delen skrivit förut i bloggen också så. Kattvakter är fixade, en liten detalj bara som ska fixas och det är Wilmas resa från Säffle till Åmål. Men det löser sej! Idag åker vi till Ikea med en liten nätt inköpslista och ikväll ska det byggas möbler så det står härliga till! Sen är det bara att komma, komsi komsi! Får möblera om hela badrummet tror jag förresten och samma sak kommer det bli med sovrummet när sängen ska byggas ihop.

Här kommer dagens tilltänkta inköpslista i brist på andra bilder, måste ju liva upp med lite färg iallafall. :)


Kommentera
Postat av: Denisa

Hehe kul! Hon sa att hon först inte kände igen dig med magen :D



Hade också planerat Ikea lite smått idag men hinner ju inte med mina egna planer.

2010-12-28 @ 16:02:28
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

Ja det kan ha varit henne du såg ;) Hon bor i kstad och så skulle hon, mamma och pappa ut och shoppa lite idag. Vilka sammanträffanden :D



Flyttar jag till kstad så småningom borde vi verkligen ses!



2010-12-28 @ 19:40:12
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag menade inte bara alkohol såklart ! I övrigt också!

2010-12-28 @ 20:05:54
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Michaela

Ja 13 betyder nått för dig/er. :)



Åh bara 13 dagar kvar! Va roooooooligt! Jag längtar nog mest tror jag! :p haha

2010-12-28 @ 22:09:55
URL: http://michaelanl.blogg.se/
Postat av: Blomman

Äcsh jag orkar inte förklara! Alla vet väl att jag inte gillar barn ?

Du behöver inte ta åt dig eller bli sur.

Jag gillar att överdriva en aning också!

2010-12-29 @ 00:26:17
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Denisa

haha ja man skulle ju faktiskt kunna tro det.. förföljarn av familjen becirovic ;) hah..



Jag tycker inte linan trasslar sig så ofta. Det är ju sådant material att de tiaf int ekan knyta ihop sig och bli jobbig på det viset. Vi försöker oftast använda den som ett osynligt koppel.. den får släpa efter henne så att vi lättare kommer ifatt ifall hon sticker. Men om hon tex. ska leka med en hund där vi inte vill släppa henne(vid en väg), så brukar man ju få vara med o kolla så kopplet inte hyvlar fötterna på hundarna :D



Men jag tycker den är ganska praktisk. Hade en långlina i vanligt material, typ snörlina... den blev jämt jättetungt om det regnade och trasslade mer.

2010-12-29 @ 07:17:37
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

Tack Sandra :)

2010-12-29 @ 21:07:17
URL: http://bizzare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0