Tredje för dagen

Hunden har fått ett, bebisen ett och nu kör vi ett om dagen. Alltså har jag inget bättre för mej för stunden, eller så försöker jag att undvika snöskottningen? För just idag av alla dagar bestämde dom sej för att skrapa vägen så det är den lättaste och finaste snön jag måste ta itu med. Puh, lär väl få hacka mej igenom det men ska jag ta mej iväg sen så är jag så illa tvungen för går inte att köra över det direkt. Jaja ska inte gnälla, det är tur att dom plogar!

Har sovit som en kratta inatt, legat vaken x antal timmar av ingen jävla anledning? Var visserligen lite hungrig men inte såpass att jag inte kunde sova? Jaja somnade så småningom och sov till halv 10 så får vara nöjd ändå även med detta. Annars inte mycket nytt, tisdag med allt som hör till. Gillar tisdagar!

När är det förresten okej att klä granen? Jag vill göra det NU, helst igår men antar att det är lite tidigt. Funderar på till helgen? Jag vill inte vänta tills dagen innan julafton, astråkigt det ju för vill hinna njuta av granen innan och lägga alla paket under och sådär.




Såna här vill ja ha i våran gran! Främst den röd/vita.


Nu ska jag gå en våning upp, göra mej ordning och byta om lite sen ge snön en omgång. Och där lät det som jag måste göra mej iordning för att gå ut men så är inte fallet utan ska göra mej iordning för senare idag. Lika bra när jag ändå är uppe och ska byta om och greja. :)


Kommentera
Postat av: Ull@

Jag tycker det är helt okej att fixa iordning granen nu! Förr så tänkte jag att man skulle vänta till dagen innan.. Men varför?.. Jag har ändrat mej! Vill man greja med den och sen njuta av alla jule-ljus, så ska man göra det! Ta gärna ett foto på den och lägg ut sen på bloggen! Ha det bra!

2010-12-07 @ 16:37:53
URL: http://hjartefrojd.blogg.se/
Postat av: mli

Kolla julgrejerna på rusta när du ändå ska dit,, dom ha sånna där julgransgrejer:)Jätte söta:) Såg sånna när jag var där för nån dag sen;)



Ja men det är sånna saker jag ALLTID brukar köpa med,, det är perfekrta presenter mn han har redan så mkt kläder,, oc vad ska han med en t-sirt till när han har 2 hyllor fulla med det samma sak med alla andra typer av klädermed,, vi båda ar redan för mkt;)

Och parfymer har han också ganska många av,, typ 6-7-8 st.7 gör svårt...

Några fler tips?

2010-12-07 @ 18:35:25
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: Denisa

Ja en trädgård är drömmen.. Där skulle vovven underhålla sig själv ganska bra tror jag ;)

Aktiveringsleksaker är jättebra. Wilma har en rosa "pyramidgrej" som man stoppar godis i så får hon slå på den så det välter ut gottigheter. Sen har hon ett större tuggben i hårdplast med 2 mindre hål i som man tex kan stoppa upp små köttbullebitar i så får dom klämmas ut med tänderna. Jätteintressanta grejer :) Köp det i julklapp, låter som en bra ide.



Alltså, julgranen är berättigad att få stå framme hela december tycker jag. Så har vi alltid gjort hemma iallafall. Har sett i många bloggar att den redan är pyntad och klar hos många, så fram med den bara!

2010-12-07 @ 22:35:53
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: linnea :)

diggar julkulorna elr va man ska säga :p

2010-12-10 @ 17:08:23
URL: http://birdwing.blogg.se/
Postat av: linnea :)

diggar julkulorna elr va man ska säga :p

2010-12-10 @ 17:08:32
URL: http://birdwing.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0