Nu saknas...

En spegel till hallen, vet vad jag vill ha! Men inte vart jag ska hitta, tips?

Denna stilen, i vitt, svart eller silver.


Kommentera
Postat av: linnea

kolla ikea ((:

2010-12-06 @ 20:11:41
URL: http://birdwing.blogg.se/
Postat av: Denisa

Ja dom är ju i spökåldern vid den tiden så det är fullt naturligt att skälla på allt och vara allmänt knasiga.

Jag har hört att man absolut inte ska använda antiskäll på unghundar då de fortfarande är i utveckling ,för det kan markera och förvärra ett dåligt beteende. jag har tur som har en hund som skäller ganska lite då vi bor i lägenhet... däremot katterna skulle behöva ett antijamhalsband på nätterna ibland

2010-12-06 @ 20:25:02
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

Ja det är lika bra att vänta med såna lösningar till senare när det absolut inte går att lösa på "naturligt" sätt, så man inte riskerar förvärra de!



Ja min vovva var helknäpp ett tag i spökåldern, kunde skälla på soptunnor vi gått förbi hundra gånger innan. Skällde på människor utan anledning (spec i mörker), kunde springa till ett hörn i ett rum och skälla på ingenting osv. Det bästa man kan göra då är att ignorera beteendet och inte göra en sak av det. För hunden läser ju av hur du reagerar och så, det är väl nu dom börjar ta stegen till vuxenlivet och måste lära sig vad man faktiskt ska akta sig för eller nåt.



Tror det kan hålla på i flera månader, i omgångar. Det är nog ganska olika!



Vad är din hund avlad för, äre jakt? Var det en laika?



Katterna är jätterara förutom en stund när vi lägger oss för då är det sångstund. Vet inte varför vid samma tidpunkt alltid. :D



Oj så långt inlägg

2010-12-06 @ 21:10:37
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: Denisa

Ja det är ju verkligen mycket att läsa om hunduppfostran och alltid ska det dyka upp problem :P Vi kör hela tiden med positiv förstärkning, dvs att vi alltid belönar det vi gillar och ignorerar det dåliga. Har funkat bra.



Ja Wilma här är också jakt och sällskap :) Har märkt att långpromenader inte alltid hjälper för att stilla hennes behov. Brukar trötta ut henne med att gömma godis eller leksak så hon får använda nosen lite med. Annars går hon lös på katterna haha. Den ena tycker det är småskoj men den andra hatart. Men oftast är hon en soffpotatis här med, så skönt! Eftersom jag också är en :P



Brukar din dude gå med hunden också eller hur delar ni upp det? Just nu är det bara M som är ute med våran, för jag är så klen i kroppen just nu.

2010-12-06 @ 22:02:45
URL: http://bizzare.blogg.se/
Postat av: mli

Silvrig spegel skulle passa fint,, kolla rusta,

Ö&B,ikea ,,hmm vet att jag sett liknande speglar men kommer inte ihåg vart:S



Hehe ja då finns det en viss risk för trängsel,, men vad gör man inte för julen;);)

2010-12-06 @ 22:06:58
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0