Torsdag

Dagarna och veckorna bara rusar fram och eftersom man inte kan stoppa tiden tänker jag hoppas att det fortsätter i samma fart genom hela hösten och fram till januari.  Idag står jobb kväll på schemat, likaså imorgon och jag ställer mej den stora frågan HUR fasiken ska jag orka ställa om till hemtjänst tider i september? Jag är grymt bortskämd med att jobba kvällar till 21 och sovande nätter och dom dagarna som har jobbats börjar inte förrens 8. Och jag har ju som tidigare nämnt gått från att vara morgonmänniska till kvällsmänniska, ännu en konstig sak i raden som hände med mej sen lilla krypet blev till. :) Jaja jag får väl jobba/sova mej igenom hela hösten så ska jag väl fixa det med!

Helgen som kommer är en halv jobb helg, lördagen ledig medans som sagt fredag kväll jobbas och sen gör jag ett dag pass på söndag. Får se vad lördagen ska få tillbringas med, hemmafix skulle jag nog gissa på. Nästa helg ska väl eventuellt vara en ledig helg som det ser ut, Nysäters marknad är det då så den ska allt få sej ett besök. Även karlstad ska få sej ett besök, nytt försök med tapeter, en tur till Panduro, Ikea och lämna in våran micro som tydligen fick för sej att säga upp sig? Typ jippie, flera tusen kronors micron höll i what ett halvår?Knappt det.. Tur att finns garanti.


Tänkte jag skulle göra mej en tur till Jyckebo innan jobbet och hämta valpis pris, får nog köpa en liten påse med tandborstar till henne med. Absolut bästa tuggisarna det om hon får betsämma och visst förtjänar hon det när hon var varit så duktig?


Igår hämtade jag paket, innehållande detta: (har dock inte orkat prova än men hoppas det ska passa)


Borde ha tjockiskläder så jag klarar mej ett tag nu, bara en jacka som saknas men det väntar jag med tills vi åker till Ullared :) Fick förresten ett par mjukisar av gulliga Marie på jobbet i tisdags. Kommer vara ett par favoriter, så mjuka och goa.

Förresten kan nån förklara skillnaden på leggins&&treggins? Jag anser att jag köpte ett par jeansleggins men dom envisas med att kalla det treggins?


Undrar om det börjar bli dags för en makeover av bloggen, vill ha lite andra färger och sådär men vet samtidigt inte om jag orkar. Är ju en hel dags jobb och mockla till det med allt.. Ska jag ändra om?


Kommentera
Postat av: sandra

Ja LÄNGTAR till ullared!!!!!!!!! :D å så funderar ja på å göra en ny blogg å vill du hjälpa mej me min design då?:)

2010-08-19 @ 11:03:12
Postat av: Mli

Du har gjort om din blogg:) Den blev fin:)

Ska också ta mig tid att göra det nån...nån... dag:)



Jo håller helt med bättre att leva med än att leva i:)



Hehe ja men det är nog en fin grill:) Den är ju ändå värd 1000 kr:) Kankse en klotgrill fast av lite finare sort;)



Okej:) Ja men då får vi passa på att ses då tycker jag:)

Som det är nu så kan jag ju vara från jobbet redan vid tolv och tror inte det blir ändrat än på ett bra tag:) Och skulle det bli det så är det till senast två,, och det är ju inte heller så himla sent:)Plus att jag har övertids timmar att ta ut;) Fast jag praktiserar;) Hehe:)

2010-08-19 @ 16:27:38
URL: http://mliisme.blogg.se/
Postat av: Gitsie

Bloggen ser jättefin ut. :)

Jaså blir det hemtjänsten under hösten, ja tiderna vi kör känns brutala stundtals och jag är otroligt trött just nu. Men samtidigt känns det konstigt att inte jobba på hela hösten, visst är det kul på universitetet men jag saknar ju alla på jobbet så mycket.

2010-08-20 @ 08:15:51
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0