Tisdag

Dag nummer 2 på min ledighet och har änsålänge inte orkat ta mej för och göra nånting utom vart ute med Wilma och ätit frukost. Men ska snart bli ändring på det! Ska byta om och göra en snabbtur på staden och sen hem och börja röra i lila rummet. Ta hand om alla kläder som ligger över högt och lågt och försöka organisera. Hmmpf eller flytta allt till blå rummet kanske??? Igår fixade älsklingen klart golvet i barrummmet, själv bidrog jag med handtag till en hel rad sen vart det soffläge och kriminalserier för ovanligehetens skull. En rejäl dos huvudvärk på det med. :( Men hursomhelst tillbaka till golvet, HALLELUJA det blev 2 förpackningar över som vi kan lämna tillbaka, var centimeter från att bara bli en men med lite fix och färdighet kunde det pysslas ihop ändå. Så nu kan vi handla papp och kanske tapet?? Eller ja iallafall papp! Har börjat tänka om ganska rejält med renoveringarna nu så senaste förslaget jag har är att "bara" göra datarummet och sen hallen. Datarummet för att det är ett stort måste och hallen för att den är enkel,liten och billig samtidigt som den kan vara användbar för lite förvaring och sådär. Nytt sovrum får blir projekt nästa år nån gång skulle jag tro på. Vi/jag är inte mer än människor och inte fan är vi obegränsat rika heller. Men det känns bra ändå nu när jag har fått komma fram till det själv. Barrummet börjar närma sej målsnöret på riktigt nu med, bara lister som ska köpas och sättas så är det klart!! Underbart!

Okej nog om hemma fix och nog om allt tillochmed kanske, ska byta om och röra på mej nu.




Bjuder på lite tjock katt, visst är han charmig? Känguru style och "jag behöver en tvåsits för att få plats"


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0