Tisdag

Min sista lediga dag av 4, lite tråkigt men det har varit alldeles tillräckligt för att hinna koppla av. Och dessutom mjukstartar jag med kvällen imorn och ledigt på torsdag så :)) Planen idag är ungefär som alla andra dagar, städa&plocka. Städa behövs verkligen efter gårdages röjande som resulterade i mycket smuts från barrummet&källaren.

Tror jag ska ta mej en promenix sen också, till Lidl för dom hade roliga doftgranar i reklambladet som kom idag och det bara måste jag ha!! :) Tror jag ska spana in solariet här i Annelund med när jag ändå är ute o travar och se hur det fungerar.

Usch igår fick jag en halv hjärtattack och vi kunde blivit en tiger fattigare, jag höll på och grejade i lila rummet och hade öppnat fönstret för det var så satans varmt där. Gick ner och hämtade en skruvmejsel och när jag kom tillbaka satt tiger på burspråkstaket och tittade in genom de öppna fönstret och sen skulle han göra ett skutt in men fick inge fäste på plåttaket så såg hur han gled ner och försvann över kanten. Uhhu såg verkligen paniken hos katten när han gled iväg men när vi kom utrusandes satt han där och var bara lite allmänt sur och vägrade gå med in igen. TUR att katter har 9 liv. :) 




Har mer och mer fått inse att vi har ett dunder jobb framför oss med våran trädgård. När vi köpte det berätta mäklaren att dom hade grävt för några vattenledningar här och dom som bodde här innan hade inte brytt sej om att fixa till gräsmattan efter det så den är bucklig&knucklig och ser nåt alldes förjävlig ut. Får vända upp och ner på hela framsidan för att ha en chans att få den fin. Sen är överlag hela trädgården vanvårdat och övervuxen. Och som det inte räcker med det har vi ett stycke altan som behöver fås bort, ser verkligen ännu mera förjävligt ut nu än när all snön var kvar. Får nog ringa skaderegleraren så han kommer och kollar en gång till så kan vi röja sen.




Visst ser det underbart roligt och inte alls jobbigt ut??


Vårtecken, nåt positivt med utsidan :))

Nu ska jag kila vidare, sätta igång och greja med en gång så kan jag göra nånting roligare senare.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0