Helt underbart!!!

Hur underbart är det inte när det är för varmt för jacka klockan 8 på morgonen, nästan så man skulle kunna sola på trappen här :)) Gillar!


Helgen var nästa slut nu då, fast inte min för jag anser att jag "tar helgen" när jag slutar imorn för då är min jobb helg över. Igår var det en trevlig dag på jobbet, gjorde en bilutflykt till Åmål och fikade på XO. Lätt att jag åt sveriges godaste kladdkaka där. Inte för att jag har ätit så många för det är på det senaste som jag har blivit kladdkake frälst. Men ja god var den!
Efter jobbet var det dags att ta promenaden hem, första stoppet på kvarnbacken för lite extra sol, sen filmkedjan och hyrde senaste Wallandern, sista stoppet på Domus och där fick jag mej ett 6 pack vinröda penseer och en kratta. Sen gick jag&min kratta genom hela annelund och kände mej jättedum. Ryggsäck,kratta&blompåse.

Grejade nog sammanlagt ett par timmar ute igår, krattade, plockade skräp och ställde undan lite. Planterade penseerna i en stor kruka på trappan så nu ser det lite vårigt ut :) Lyxade med sibylla mat och det var svingott och sen myste vi ner oss i soffan och kollade Wallander.

Åh förresten måste berätta vad korkad jag... Hade bestämt mej igår för att jag skulle skita i att beställa från halens och istället beställa en ny Jlo Miami glow (älsklings parfymen) så satt och jämförde priser och var jätte duktig och självklart vann ju nordicfeel med hästlängder. På Nordicfeel råkar dom ha Lancome mascaror till helt okej pris. Jag tänkte att ja men jag köper väl en då, Hypnose hade dom oboxad till ett pris på 135:- vilket var det billigaste jag har sett på den. Så jag tog den för att sen banna mej själv för att jag var snål och inte tog den som är bäst istället. Så jag la ner en L´extreme för 179:- också med tanke om att ta bort den andra innan jag godkände. Men gjorde jag det då??? Nejdå gick till kassan, ändrade adress och godkände. Och beställde visst mascaror för 315:- igår plus en max factor från eleven häromdagen för 99:- SÅ jävla roligt är det inte med smink men antar att jag inte kan skylla på nån annan än mej själv. Fast nu har jag så jag klarar mej ett tag, ett halvår kanske mer? Det är bra iallafall.. Eller så säljer jag nån, antingen masterpiecen eller hypnosen.


Håller på och eldar nu, och måste tycka att det är bra knasigt att hålla på och elda i ett par- 3 timmar för nåt som sen är överstökat på 15 minuter. Känns som det skulle vara en bra ide att få varmvattenbredaren inkopplad även om det är lite dyrare i längden. Men så kan vi hålla oss till att elda på vintern bara då vi ändå kan behöva lite extra värme. Och jag skulle gärna slippa dom åttabenta vännerna där nere..
Men innan vi ska koppla in varmvattenbredaren måste vi nog kolla över lite här, för nåt pucko har kopplat diskmaskinen på varmvatten (riktigt onödigt för den värmer vattnet själv) och toaletten uppe kommer det varmvatten i.

Och på tal om elda var det nog dags att bege sej en våning ner igen, ett evigt passande!! Sen blir det nog ett par avsnitt prison break och lite städning innan jag tar en härlig promenad till jobbet. =)

Ha en bra söndag allesammans!



Kommentera
Postat av: beckis

nu har jag iofs inte ätit kladdkakan på XO, men på gnska många andra ställen och jag tycker nog att Kickis i bengtsfors har den absolut godaste! :)

2010-04-11 @ 11:20:06
URL: http://nogg.se/beetlejuice
Postat av: weronica

Jag behöver en ny mascara..:) min tog slut förut! Kul att du grejade ute, hoppas det blev bra:) weronica

2010-04-12 @ 22:59:39
URL: http://misswero.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0