Babbel,söndag&längtan

Nu är snart helgen slut, för min egen del har det inte ens känts som helg.  Jobbar kvällen idag och dagen imorn och efter det brukar ju min jobb helg vara slut men inte denna gången utan hoppar vidare och jobbar varje dag fram tills fredag. Långvecka med andra ord. Sitter och funderar hur veckan ska "läggas" upp. Vi behöver åka till Karlstad efter lönen, köpa min cykel&storhandla maten.Tror jag behöver till Ikea med, köpa en extra våning till skostället. Och just det jävlar höll på och glömma, köpa skor också eller skor... gummistövlar ska det vara :) Tisdag eller fredag är enda dagarna det passar med jobb. Men tisdag riskerar jag att missa desperate och fredag känns trögt när vi ska upp jätte tidigt på lördagen. Ho ho vilka ilandsproblem. Men för min del lutar det åt fredag, vad är en timme mindre sömn i jämnförelse med att missa desperate liksom? ;) 

Lördagen är efterlängtad, jag älskar att åka till Ullared. Satt och fundilerade på vad jag ska köpa, ähum doftgranar... och sen tog det stopp.. haha. Sen kom jag på fritös och baslinnen också och med denna långa listan vet jag att jag kommer köpa säkert 4-5 kassar med grejer. :)


Fick förresten mitt schema för sommaren i fredags, som vanligt är det ett toppen schema men jag saknar timmar och riskerar att hamna nästa 80 timmar back på årsarbetstiden. Hmm.. Får se hur det ska lösas, kan vara så att det löser sej av sej självt men risken finns också att jag går back. Orkar egentligen inte bry mej för jag vill till varje pris var på stödboendet under sommaren även om det kommer att betyda att jag måste jobba häcken av mej under hösten.


Nej tror det är dags för mej att avrunda här, måste bege mej ner till den älskavärda källaren och fixa lite varmvatten. Sen ska jag nog fortsätta mitt röjande i lila rummet. Vill få bort allt därifrån så det slutar att se ut som en avdumpningplats. :)




Tina i sitt nya halsband, är det inte sött? :)




Tjockisen sover gott med huvudet på kudden.


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0