Miss lonley

Ja sällskapet varade inte länge och nu sitter jag här som en soffpotatis igen. Mormor kom,prat&kaffe och stickning planerades och hon skulle börja redan idag wiee :) Beundrar verkligen min mormor för hennes styrka, men som kanske egentligen är hennes svaghet? Världen hade raserat för många om det inte hade varit för mormor hon är i många fall en klippa! Efter mormor hade åkte grejade jag lite, slängde upp nya gardiner i sovrummet. Beiga paneler blev det nu, inte något större fan av paneler för jag vill kunna dra för men med dom smala fönstren vi har passar det särskilt i sovrummet bra med paneler. Blev ljust där nu! Har varit mörkt hela sommaren med lila heltäckande och egentligen för breda gardiner så ljus var välkommet och nu är det ju mörkt när man ska sova också så behöver inte dra för så mycket.. Gjort ett span på ams också, utan framgång kan bara konstatera att jag borde ha utbildat mej till arbetsteraput,sjukgymnast eller psykolog men jag är ingetdera. Fanns inte ett enda jobb i hela värmland som skötare, boendestödjare eller som usk. Finns visserligen inte så stort utbud överlag med jobb för en fröken som vill jobba som skötare. Egentligen borde jag ta mej i kragen och söka Behandlingsassistent utbildningen innan jag blir för "gammal". Eller iallafall spetsutbilda mej på nåt vänster. Ja framtiden det, ingen ide att ens fundera på det just nu för jag är ett par månader för sent ute som alltid när dom här ideerna och tankarna uppstår..Och jag vet att jag har tjatat om det många gånger, men inte gjort något åt det men nån gång ska jag.


Nu ska jag dricka min tredje omgång kaffe för idag, och kanske överväga en något sen frukost? Kolla dom här fina sängkläderna förresten, jag vill ha dom alla! Eller kanske inte dom rosa,men dom svarta och dom djurmönstrade. Älskar fina sängkläder, och är sugen på nya nu men shoppingförbud råder fortfarande.. Så se men inte röra som gäller.


Från HM


Just det, kom på att jag har glömt och berätta att jag fick kallelse till en ABF kurs igår. Pengar för livet hette den och går i november. Kan nog passa mej? Måste bara kolla så Linda hänger på för vill inte gå själv. Tycker det är ganska fyndigt att gå en kurs om ekonomi och få betalt för det? Kanske i slutändan blir rik på att gå den, ni vet 1 kronan till miljonen. Hursomhelst så är det nog nyttigt, jag måste bli mer ekonomisk av mej. Typ byta ut slösa mot spara. Men det tar vi senare, det med! Först slösa,sen spara..

Kommentera
Postat av: Sandra

Hihihi...du är så rolig. Stackare jag vet precis...är expert på att hitta nya fina saker som jag vill ha men jag har shoppingförbud dygnet runt jämt jag typ så...



Jo jag är bara på Enegården, hade säkert fått vara på hemtjänsten men jag kan ärligt säga att varenda tant och farbror skulle kräva min avskedansökan efter ett par veckor...har Sveriges sämsta lokalsinne och kör fortfarande vilse när jag ska till Tommy :S

2009-10-07 @ 13:16:32
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo det är ju sant iofs...men som sagt, Sveriges sämsta lokalsinne alla kategorier. Jag bodde i karlstad i 16 år och hittar inte. Jag har bott i Nysäter i 5 år och jag hittar till Ica men det är väl vad jag klarar av på sin höjd...hahahaha :)



Ja det är klart, Ullared slår ju det mesta och där behöver man pengar så mycket fint som det finns där...brukar finnas i alla fall :D

2009-10-07 @ 13:46:57
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, vad roligt. Den enda i hela hemtjänsten som släpar på gps mellan bilarna :)

Haha, han tycker nog också det ska bli skoj, tror du inte :)

2009-10-07 @ 14:53:46
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahahaha....åh han är en klassisk kille med andra ord. Jag citerar "åh måste vi gå så jävla långt" eller "tänk att kärringar ska minsann stå en mil från dörrarna" (även om det sällan är vårt fel att man hamnar så långt bort) Hahahaha! Ja en liten fick gps :) Kanske ska skaffa en sån, tack för idén :D

2009-10-07 @ 18:55:08
URL: http://sandranylen.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0