Min diagnos

Nyss pratat med vårdcentralen om mina prover, som självklart inte visade att nåt skulle var fel. Och visst det är väl jättebra, men varför har jag ont. Det avgjordes över telefon och kallas för stress. Vilket jag inte är med på alls. Visst hade jag fått ont nu, då hade det kunnat bero på stress eftersom det är som det med jobb och så just nu och det är en evig jakt på timmar osv. MEN detta började tidigt i våras, kanske tillochmed det var i vintras? Och då var det verkligen ingenting runtomkring som var stressande (eller åtminstone inte så stressande så det borde ge mej ont i magen), jag har aldrig haft det så bra jobb mässigt osv som då och ganska lugnt runtomkring. Och nej det måste väl inte vara relaterat till jobbet, men har det inte stressigt runtomkring mej överlag så därför relaterar jag till jobb och jag köper inte deras förklaring. Men jag får väl testa medicinen hon tipsade om och se om det gör nån skillnad. Och ang magont 2 anfall, det förklarades lite fint med att det är nog luft. Luft i vadå? Luft i sidan..Jojo Ska jag sluta andas? Vore visserligen en fin ide, för det gör så inihelvete ont att andas när jag får ont. Jag gillar inte den förklaringen heller. Jag tycker inte om dom magont anfallen, dom förstör för mej och så fort jag ska åka nåt längre eller så är jag alltid nervös för att jag ska få ont. Vilket inte är ett dugg kul.
 Det första kan jag leva med, är ändå så van nu men det andra vill jag bli av med, få hjälp emot eller iallafall få veta vad det kan vara och hur man kanske kan klara sej undan det. Men men, jag kan inte göra nåt åt det just nu ändå så vi får se vad som händer..


Tisdag idag, jag ska iväg och jobba kvällen sen. Innan det händer med all säkerhet inte mkt, min enda plan är att jag ska äta pannkakor m grädde&sylt till lunch. :) Är så jättesugen på det, och bara jag som äter pannkakor här i huset så då får det bli när bara jag ska äta..


Kommentera
Postat av: Sandra

Usch, jag hoppas verkligen ditt magont ger med sig och inte väljer att dyka upp något mer. Måste vara jättejobbigt :( Konstigt att de inte hittade några fel men det är väl så det är. Jag gick till vc en gång för jag fick bamsestora blåmärken överallt...till och med i ansiktet men de hittade då inga fel :/ Det försvann visserligen av sig själv men jag tycker det borde vara NÅGOT fel....

Ha en jättebra dag och jobba lugnt ikväll :) :)

2009-10-20 @ 09:39:11
URL: http://sandranylen.blogg.ses

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0