Klockomställning

Ni glömmer väl inte att ställa tillbaka klockan? Själv tycker jag att det är väldigt meningslöst att hålla på och ställa om klockan. Visst det blir ljusare en timme tidigare på morgonen under vinterhalvåret, men vad mer tjänar vi på det? Jag blir en timme morgonpiggare dom första dagarna, vilket är ännu mera meningslöst. Det räcker att vakna vid åtta-halv nio jag behöver inte gå upp vid sju-halv åtta. Och trots detta med ljusare en timme tidigare så tillbringar vi i runda slängar 15h per dag i mörker under vintern. Varför ställer vi om klockan undrar jag? Det känns förvirrande, meningslöst och hur jobbigt är det inte att jobba den söndagen som vi ställer om? Jag kan knappt sova natten innan för jag är orolig för att bli förvirrad på klockan. Tur att jag var ledig idag :)


Kommentera
Postat av: sandra

vilken jättefin bakgrund! :)

2009-10-25 @ 18:06:09
URL: http://williamsmami.blogg.se/
Postat av: Miranda O.

Svar: Tack så mycket =) Jag ska dock inte ta åt mig äran för arbetet... bara den goda smaken ;)

2009-10-25 @ 21:58:53
URL: http://mirandao.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0