Tjipp och välkommen till hajk

Började min vecka stenhårt med hela 4h arbetspass, skulle gentligen ha jobbat 5 men krånglade med skjuts för älsk så fick skriva mej kortare och sluta 12. Hem och hämta upp honom och tillbaka in till stan. Kollade på ett riktigt ruckel till hus, ingen hall,dragit och ostadigt med stora vattenpölar i källaren. Vilket hit! Eller inte, det gick total bort. Dessutom satt det en muterad spindel på väggen i källaren, den var ENORM! Jag vågade inte ens gå förbi, hugligen! Tur att jag har en stor stark man som vågar döda spindlar. :) Kollade sen in "vårat" hus, kändes ännu mera rätt efter det andra. Vi har bestämt oss för att lägga bud nu men har inte kommit fram till vad vi ska lägga än. Men tills imorn ska vi bestämma oss och sen ska jag ringa mäklaren. Kanske ska tillägga att även här fanns en stor spindel, inte som den andra men STOR! Antar att jag aldrig kommer att komma ifrån spindlar, men en åtgärd ska bli att städa och sen måla hela källaren vit. Då kommer jag se dom med en gång och ha en chans att backa innan dom anfaller, och så ska ett par ton radar inhandlas och jag ska gå lös med den varje dag i källaren. Förstår inte detta med spindelskräcken, blir bara värre och värre tror jag. När jag fortfarande bodde hos mamma kunde jag iallafall gå ner i källaren och tvätta,duscha m.m utan att halvt dö om det var en spindel så länge dom satt på håll, nu kan jag inte gå förbi dom på håll. Har suttit på jobbet och grinat för att det var spindlar när jag skulle sova där. Vågade inte ens sova i jourrummet den gången. Ja det blir bara värre och värre. Töntigt kanske enligt många, men inte för mej det är faktiskt förbannat jobbigt. 


Influensavaccin på ingång nu med, torsdag när jag jobbar ska det bli dags. Är kluven, men gör det för jobbets skull,för min omgivning och faktiskt för mej själv också för den delen. Och det kan vara väldigt bra att ha det med tanke på att Värmland just nu är det ställe med flest utbrott, 14 personer har änsålänge dött av svinisen i sverigen och jag har då inte lust att bli den 15onde. Är orolig för att bli sjuk av vaccinet, men om man får svinisen kan man bli sjuk i veckor om man inte dör då vill säga. Av vaccinet inte så länge och dessutom känner jag mej inte som jag skulle ha nåt liggande som bryter ut. Men ska inte ropa hej än, kanske blir ursjuk och ligger däckad hela helgen sen. Återstår att se. Hur ska ni gör med vaccin? För eller emot? Tell me!  


Igår gjorde jag nån klant grej, hade grejat med disk och lyckades med att halka till på vattnet på golvet. Gjorde nåt knasigt med foten och det gjorde lite ont just då, sen blev det bättre. Märkte av det när jag körde bil imorse och skulle koppla, men inget värre men nu jävlar. Känns som jag vet inte vad, förstår inte hur det gick till men riktigt ont gör det nu..Inte igår utan idag, försenad effekt eller? Men har ju inte stukat eller så och kan gå så jag överlever och tror (hoppas) det har gått över tills imorn :) Jag får vara lite tyck synd om mej jag har ont idag.

Nästa helg ska det bära iväg på julklappshandling med Therese, vi ska åka till Trollhättan och Överby. Ska bli riktigt kul och åka nån annanstans än karlstad, Karlstad är samma hela tiden känns det som även om det är samma affärer i Trollhättan. Dessutom ska vi kolla in idolerna, för jag råkade se igår att dom skulle befinna sej på Etage lördag den 5 och vi hade redan tänkt oss dit så varför inte den dagen? :) Kanske lite mer folk, men vi ska ju inte bara handla inne på etage så antar att det går att överleva. Och jag är härdad inget kan bli värre en sist gång i Ullared så ;)

Snart jul nu, det går fort! Bara en månad kvar :) Och på söndag får man sätta upp adventsbelysning&adventstake,myyyyyys! Kanske skulle göra bloggen jul-fin också?


Kommentera
Postat av: Jessica

det är 3000 som dör av vanlig influensa varje år :) ha ha.. ni är så nojjiga :P

2009-11-23 @ 23:05:13
URL: http://aaceton.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0