Skyll sej själv

Gårdagen i karlstad bjöd inte in till nån värre spänning, men ett par julklappar kirrades och mat inhandlades. Och fyllde på förrådet med väldoftande värmeljus så jag är nöjd. Väl hemma igen började jag känna av vaccinet, frös, ont i kroppen och sjukligt trött. Huvudvärk och ont i armen på det. Där fick jag för att jag trodde att jag skulle klara mej undan. Och inte ens lite medlidande fick jag, skyll dej själv. Men jag tyckte iallafall synd om mej. Imorse när jag vaknade var det inte så mycket bättre snarare värre. Tryckande huvudvärk,lite feber och löjligt ont i armen, orkade inte lyfta upp schampo flaskan med den armen och inte kleta i schampot i håret heller för den delen. Hej vad töntig jag kände mej! Var inte ett dugg pepp på 10,5h arbetsdag men jag tänkte NEJ jag ska inte bli sjuk/hemmaliggande försen efter kl 16 på söndag och så får det bli. Iväg och gjorde ett kort pass på Nytorget innan jag begav mej mot polstjärnan. Var förbi Therese innan och skulle lämna skivor och hon fixade skjuts så jag slapp gå för var meningen att jag skulle ställa ner bilen på stjärngatan och gå och möta upp vid kanalvillan för att gå tillbaka men istället fick jag skjuts och det var guld värt att slippa den promenaden. Räckte gott och väl med att gå tillbaka sen. Förvirrad har jag vare under kvällen, särsklit förvirrad när jag kom till kanalvillan med. Hittade den Malin jag trodde jag skulle jobba med, men nehej då inte rätt Malin det inte. Men hon hittade mitt gäng åt mej och allt löste sej fint. Kvällen har vart lugn, matlagning+dansbandskampen och ja inte så mycket mer.. Nu är det snart dags att ta natten, upp imorn och jobba mera. Hoppas jag är bra/bättre tills imorn, inte alls hundra nu och ja...Men det borde inte kunna bli värre?Klarade jag 10,5 idag fixar jag banne mej 8,5 imorn så det så!! Hoppas att man kanske skulle orka sej in på skyltsöndagen med, brukar vara ganska mysigt men är ju ingen direkt prio på det just nu. Skulle behöva fortsätta jakten på 15W klotlampor med lite sockel också, måste ha det till mina julstjärnor och än har jag inte fått tag på några. Kolla in Hillerströms imorn och hoppas på lycka där annars vetifan vart jag ska få tag på? Hittar inget passande alternativ heller, suck...Nya julstärnor kanske???




Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0