1 poäng till vuxenlivet

Jag banne mej samlar jag inte vuxenpoäng nu så vet inte jag. Banken igår, la om mina pensionspengar och grejade med det. Fortfarande inte riktigt kläm på allt men det kommer väl. Inte börjat p-spara själv än iaf, det får vänta så änsålänge är det bara staten&kommun som sparar åt mej genom att jag arbetar. Men vi öppnade ett spar konto, ett konto där man om jag fattade det hela rätt köper och säljer fonder utan någon större risk. Det är typ ett gemensamt konto fast jag är ägaren av det :) Sen får vi se vad pengarna kommer att användas till i framtiden. En liten söt bankbok till det där det just nu bara står Sandra + 100:- men vem vet, det kanske är första hundralappen till miljonen?




Jobbat idag, förmiddagen bara försvann iväg och nu är jag hemma och ska inte jobba försen på måndag igen vad jag vet. Men kursen är ju två dagar också så. Turen till Carro imorn blev inställd, TRÅKIGT! Men hon hade fullt upp i skolan så får se om det hinns med i nästa vecka istället. Är nog eventuellt så jag måste åka med Kurre-katt till vetrinären imorn. Kattfan har vart ute och slagits och har ett jätteuschligt sår på kinden. Har varit svullen ett par dagar och nu bara grisar det sej. Har tvättat och försökt att linda det. Inte populärt inte ville han ha blått bandage lindat runt huvudet inte. Var på jakt efter en tratt till honom istället men inte fått tag på nån. Och som det såg ut nu när jag kom hem behöver nog en vet kolla på honom. Bah dumma katt! För ja det är hans fel, jag har då inte bett honom om att gå ut och slåss och behöva dyr vetrinär vård. Han kan glömma julklappar och kattgodis nu han. Nya halsbandet har han gjort sej av med också, funderar på att sätta Sallys rosa på honom för har inte nån lust och köpa nytt till han och han syns inte i mörkret utan.


Ägg-kinden han hade för 5 dagar sen..Nu är det bara blä



Nehe nog om katten, och nog om det mesta just nu. Ska försöka göra nåt vettigt medans jag väntar på att älsklingen ska komma hem. Desperate och Ugly betty ikväll och en massa mys pådet, de gillar vi..Förresten, den som har gjort desperate måste vara en väldans rolig person som kommer på alla dom där knäppa,pinsamma och allmänt roliga situationerna som fruarna hamnar i hela tiden. Eller vad tror ni?



Kommentera
Postat av: Blomman.

Ja, de e väl nog mest när de passar dig tror jag. Alltså att du kan ta med den t stan o så o när du e i stan : ))

2009-11-03 @ 20:24:43
URL: http://malinblomman.blogg.se/
Postat av: Blomman

Ja kanske de. Har inget för mig imorrn tror ja. Jag kan ju bju på kaffe här hemma om du vill:)

2009-11-03 @ 22:00:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0