Vad gör jag nu?

Precis fått ett brev som, ja vänder upp o ner på hela mitt liv kanske? Ett är då säkert, livet är allt bra värdelöst..Jag ska inte få jobba, pga av den där jävla alternativ medicinen som jag har IG i. Jag ska läsa men, jag har blivit antagen o allt men fram tills dess..Vad ska jag göra då? Lägga mej ner o dö kanske.. Jag skulle för de första inte fixa att gå hemma en enda jävla vecka utan att må piss&klättra på väggarna, jag är inte gjord för att sitta hemma jämt o göra ingenting. Sen, hur ska jag försörja mej?Visst visst jag har vart till arbetsförmedlingen o anmält mej arbetslös osv o kommer antagligen att få Akassa, men det kan man bara få i ett visst antal dagar o de kan jag heller inte leva på? Jag vill inte ens behöva ta Akassa egentligen, men eftersom de jag gått på uppe på Nytorget är slut nu i månads skiftet o sen sparar kommunen som vanligt så har knappt ngt i hemtjänsten så har jag inte så mkt annat val fast jag vill klara mej själv utan massa tjafs..

Så här stog de i brevet jag fick

"Det har bedömts att du inte har den formella kompetens, som social nämnden ställer upp och det gör att vi inte längre kan använda oss av dina tjänster. Vi kommer att gå ut med informationen till grupperna när den nya vikarie listan börjar gälla.Till dess kommer inringningen att fortsätta som tidigare"

Kunde dom inte ha förvarnat lite? Är dom tvungna att bara komma med det såhär plötsligt, på så kort varsel..

Enda positiva är att jag fick brev från Lärcenter att jag var antagen till att läsa kursen jag behöver, men vad ska jag ta mej till tills jag är klar? Kursen ska gå mellan 19 januari&5 juni, får jag inte mina betyg klara tidigare kommer jag ju inte ens kunna söka sommarjobb?

Kommentera
Postat av: malin

men gud va stört! Du har ju för fan jobbat länge! Får du inte jobba nått nu? Lr vadå? Helt sjukt! Men ska du va på lärcenter o läsa lr? Sjukt samhälle säger ja bara!

2009-01-17 @ 09:23:31
URL: http://malinblomman.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0