Arbetsförmedlingen


Haft mitt första möte där idag, gick hur bra som helst känner jag o de känns som jag inte behöver oroa mej för "framtiden" längre. Pratat en himla massa och eftersom att jag ska läsa alternativ medicinen kommer jag att få jobba på som vanligt om inte mer eftersom alla outbildade ska bort från kommunen nu, känns väldigt betryggande att de kommer att flyta på som vanligt =)

Men blev dock lite fundersam över A-kassans helt sjuka regler som i princip går ut på att det är bättre att vara helt arbetslös än att jobba ibland. Man har 300 dagar till A-kassan + att man har 75 dagar till A-kassa, är man arbetslös helt en vecka dras detta från dom 300 dagarna men är man däremot arbetslös tex 3 dagar en vecka dras detta från dom 75 dagarna man har.Och när dom 75 dagarna är slut har man att välja på att säga upp sej och vara helt arbetslös eller klara sej utan A-kassa!? Känns inte som att detta ska vara nåt bra, det gynnar ju absolut inte dom som försöker, utan dom som är slappisar o vill slippa jobba? Men hoppas dock att detta inte ska behöva angå mej alls =)

Har anmält mej till en utbildning nu med, en tre dagars som Facket, Lo och Abf anordnar.I Arbetsmiljö&säkerhet-Mental hälsa.Kan nog bli riktigt kul, Linda&Kerstin på jobbet anmälde sej också så vi blir iaf tre från jobbet som går på den..I april blir detta så blir ngt att se framemot! Ska se till o bli så välubildad som de bara går på den nivå jag befinner mej ;)

Jobba imorn med, skulle ha vart ledig men de där med nej är svårt..Så jag jobbar 7-14, får se de som att det är en massa pengar jag kan shoppa upp! hehe
Mamma ska komma o hälsa på imorn med, klippa mej ska ho göra också..Behövs verkligen, ser ut som en fluffig&svinto boll om man kollar nära..Va ju evigeheter sen jag var i närheten av en sax om man bortser från de jag har vart o kilppt i själv..

Nu ska jag vänta på min älskling, hoppas han ska laga ihop ngt riktigt gott till oss idag =) Jag vet vad jag vill ha! Sen blir de slappa&mysa resten av dagen tror jag bestämt



Vi vi vi <3





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0