Klarade testet

Huset klarade besiktningen och det var egentligen inget som vi inte redan visste så nu är det helt klart att det blir det!Sjukt underbart, skrämmande, overkligt ja you name it! Men vi ska ha ett eget hus, ett alldeles eget som vi gör vad vi vill med och som kommer att se ut precis som vi vill.. Och innan jul på det, det är inte alls lång tid kvar. En del saker som måste fixas omgående, som att få dit massa ved för är ju kallt nu och vi måste hålla det uppvärmt. Lite surt med tanke på att vi bor där vi bor och huset är i Säffle, men kanske hans föräldrar kan hjälpa till att elda åt oss när inte vi finns där? Behöver ju bara eldas en gång om dan, bara så det inte fryser till..Åh får sån lust att börja packa direkt, hehe.. Eller iallafall börja städa ur, hiva massa skit som vi inte behöver flytta med oss den dagen det bär av osv. Säga upp oss från huset måste vi göra med, säger man verkligen säga upp? Hej vi vill säga upp huset? Låter konstigt men det ska vi iallafall göra. Det är lite nervöst, vi har ju inte ens sagt att vi letar annat men antar att man inte behöver informera sina hyresvärdar om sånt egentligen? Ja hursom, nu börjar livet som vuxen på riktigt iallafall. Sandra&Fridde= husägare, fränt!


Nåt som mindre fränt just nu är min ekonomi, hell vad det kändes att jag fick drygt 4500:- mindre denna månaden än vad jag brukar ha. BLÄ! Jag ska aldrig mera jobba så lite (som om det skulle vara jag som bestämmer det då) men nej mitt mål ska vara att aldrig jobba under 140 timmar på en månad. November klarade jag nätt och jämt den gränsen, denna månaden ligger jag redan bra till så borde klara det med bravur. Men vad händer sen? 
Att åka och handla julklappar på lördag känns sådär, men julklapparna ska handlas klart i vilket fall och det får helt enkelt bli lite mindre/billigare. Och dessutom ser jag framemot det så ja det blir av i vilket fall skiter i att jag är lite begränsad. Tur att det är en kort månad, är faktiskt bara 20 dagar kvar till lön så ;) Inte så många kvar att handla till heller, många är halvklara redan också för den delen. Jaja blir nog bra detta, julafton blir det i vilket fall som helst. :)

Nej nu ska jag bege mej upp på övervåningen, plocka lite, bädda rent i sängen och tvätta. Efter det blir det jobb 16-22.. 






 

Kommentera
Postat av: Sandra

Grattis, grattis till de nya husägarna då :D Gud vad roligt. Jag vill också ha ett eget hus :) Får börja fila på det nu jag med..haha :D Ha det bra :)

2009-12-03 @ 13:30:08
URL: http://sandranylen.blogg.se/
Postat av: sandra

åååh va kul:D grattis:D när får ni tillträde??

2009-12-03 @ 17:29:28
URL: http://williamsmami.blogg.se/
Postat av: Blomman

Grattis till Erat Hus : ))

2009-12-03 @ 22:36:31
URL: http://malinblomman.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0