Fredag

Första jobbveckan är avklarad, första dagen tog det verkligen imot men sen var det precis som vanligt igen. Lite mer rörigt när det är sommar men inget man inte löser. Avslutade med en bra kväll igår och nu 3 ledigt.

Alltså allihopa, sommarreor och slutreor finns det nåt så bra eller?! Gjort så himla bra fynd till barnen. På Lindex häromdagen fick jag kläder som ordinarie pris skulle ha kostat 1285:- för ynka 285:-. För nån vecka sen handlade jag på Kappahl, 3 plagg för sammanlagt 29:- (70%, 3 för 2 och en innestående bonus på 50:-) Var till Åmål och tog en affärsrunda med syster och barnen igår och köpte då termobyxor till Wilde för 75:-. Bättre än så blir det knappast man får knappt begagnat för dom priserna vanligtvis. Fick även iväg till Lindex en sväng till igår igen för ångrade att jag inte köpte fler shorts tidigare. 3 par shorts och 1 t-shirt för 110:- skulle ha kostat 425:-. Älskart! 😂

Idag inga planer, måste försöka greja lite bara med allt möjligt här hemma. Städ, tvätt och allt sånt där trist men som är måste. Imorn åker vi äntligen på en efterlängtad tur. Som jag väntat! Bokade i mars men kommer inte iväg förrens nu. Hoppas på en händelserik helg. 😱😱😱

Måndag... vardag..

Semestern är slut, Fridde jobbar. Wilde sover,Oliwer är Oliwer härjar som vanligt och jag tycker mest att de känns tråkigt just nu. Ungefär som vädret idag. Ledig dag iallafall, bäst att starta lugnt efter semestern liksom. I eftermiddag åker barnen till Ewa, vi ska till Arvika en sväng och imorn är det dags att krypa i jobbkläderna igen. Dom har jag inte saknat! 3 dagar jobb väntar sen.. Längtar efter helgen som kommer för som jag väntat på denna helgen.

Det var väl det, mest värda uppdateringen på länge 😂

Lördag

Snart slut på semestern. Vad fort don här 4 veckorna har gått.. Alltför för fort om ni frågar mej är inte alls redo att krypa i arbetskläderna och inte ha semester längre. Men mjukstartar med 3 dagars arbetsvecka. Har inget dagis till barnen i 2 veckor till så kommer bara jobba mina 75% jag har på schema resten av timmarna har jag till viss del jobbat ihop innan semestern så behöver inget extra dom här 2 veckorna.

Sista helgen nu då. Inga planer alls. Borde typ ligga på stranden, sola och bada men näh inte med Oliwer nära vatten än. Alldeles för riskabelt håller oss på land borta från vatten. 😂 Fint väder är det iallafall så ska bara njuta och ta mina långa promenader som varje dag.

I torsdag åkte jag iväg till Åmål, helt själv utan barn. Första gången på typ 100 veckor som jag gjorde nåt helt själv. Hämtade syrran och tog oss en runda, handlade och fynda. Härligt!

Sne bild tydligen så böj på huvudet 😂 Allt detta för 200:- 👌 Har jag sagt vad jag älskar när man gör såna fynd?!

Igår packade vi ihop oss och åkte till Karlstad och Mariebergsskogen för att kolla på djur och leka. Underbart väder och lagom med folk så en bra dag. Avslutades med Wildes nya favorit Pizza hut. Deras buffé är ju så god 👌👌👌

Nu ska jag snart försöka komma igång här och få nåt gjort sen får det bli ut i solen. 🌞🌞🌞

Göteborg

I tisdags åkte vi mot Göteborg för en minisemester.

Dag 1, shopping i Nordstan och Liseberg. Bra dag för Liseberg, lite halvdant väder så lagom med folk. 2 nätter bokade på Gothia Towers. Tråkigt rum med tråkig utsikt men vi valde ju själva att inte betala extra för utsikt så får väl skylla oss själva.

Dag 2 blev en heldag på Liseberg, strålande väder och galet mycket folk. Pust! Oliwer avskydde att köa och sitta still i dom flesta karuseller så var klart tålamods prövande men vi hade en bra dag iallafall. Orkade inte vara kvar lika länge denna dagen som kvällen innan.

Dag 3. Universum och shopping på Frölunda torg. Universum va spännande men bara för en kort stund. Hade förväntat mej mer med tanke på priset. Men spännande för barnen och Oliwer trivdes väldigt bra och de var nog det roligaste för han på denna resan. Avslutade med shopping och mat på Frölunda torg. Bra dag. :)

Massor med folk överallt. Massor med folk på hotellet och frukostbuffén var i nån mässlikande jättelokal. Supergod frukost men tråkigt upplägg. Ingen avslappnade semester direkt men kul att hitta på nåt såklart. Fridde stackarn lyckades bli förkyld och fick tillbringa resan sjuk och på torsdagen var de även min och oliwers tur att bli sjuka. Började semestern sjuka och avslutar den tydligen sjuka med. Oliwer sov överraskande bra när vi sov borta iallafall, svårt att somna men vaknade bara 1 gång per natt och slog sovmorgonsrekord efter första natten. Bara jag som inte orkade sova ut ordentligt men kunde ligga och läsa och gör mej iordning i lugn och ro medans dom andra sov gott :)

Borta bra men hemma är bäst, var så skönt att komma hem i torsdags kväll. Bara 1 veckas semester kvar nu. Uhuh jobbig känsla! Vill inte! Inga planer för denna sista vecka utom att vi åker till Karlstad och Mariebergsskogen 1 dag. Wilde är i Glaskogen nu han för att tälta med Ewa och massa andra. Så spännande tyckte han. Jag och Oliwer slappar hemma och fridde är i garaget.

Dag 1
Dag 2. Sista bilden visar barnens vinster på lotterier. Inga stjärnvinster men blev lite vinst iallafall.
Dag 3
Shopping 😍 Bild 1 blev min födelsedags present från The bodyshop. Kul när man får så mycket för en födelsedags bonus. 👌 Massa nytt till skolstart för Wilde. Gympa grejer, keps och kläder. Lite nytt till oliwers växa garderob och en skön uppdatering av min egen garderob och ny väska + plånbok. Nöjd 👌

Birthday girl

Födelsedag igår, en fin dag. 🌸

Blev firad här hemma av min fina lilla familj, Emelie och Nova, min syster och hennes farbror och Ingela. Pappa och Ingela var även här på förmiddagen innan pappa skulle åka bort på jobb.

Bjöd på en massa godsaker och hade gjort en alldeles förträffligt god marängtårta. Aldrig gjort det tidigare men det var absolut inte sista gången för den gick hem hos alla.

Och så massa fina presenter på det. Man kunde nästan tro att jag fyllde jämnt igen så fina saker som jag fick.

Av hjärtat och barnen fick jag presentkort till Frölunda torg, rosor, en ugglekruka, bakbok och kakburk.
Av min syster klippning och färg på Madeby.
Av pappa och Ingela shoppingpengar till Göteborg och rosor.
Av Emelie och Nova en påse godsaker och ljus.
Av min faster med familj som var här i lördags så fick jag en sån där dryckeshållare i glas.

Tack allihopa som var här och gjorde min födelsedag till en så bra dag ❤ Ni är guld!

Bröllop 1 juli

Bröllop igår för Anita och Tommy. En tidig kväll för mej och barnen dock för Wilde mådde så himla dåligt av värmen men måste dela med mig lite av alla fina bilder som hann tas innan vi åkte hem. Strålande fin dag igår.