Fredag

Nu var det ett tag sen igen. Som vanligt nuförtiden. Fredag kväll iallafall, jobbhelg på ingående efter att ha tillbringat 1 och halv vecka hemma med sjukdom. Fick åka från jobbet förra onsdagen för Wilde var dålig... På torsdagen var det min tur och på lördag kväll oliwer. Jag kände mej inte helt okej förens igår, har mått dåligt och inte haft nån matlust innan det feber i 4 dagar. Oliwer har varit riktigt dålig med, feber i 6 dagar. En förkylning som blev till öroninflammation. Igår vart han riktigt riktigt dålig och bara sov. Tror han var vaken knappt 2 timmar på hela dygnet. Fick penicillin igår iallafall och idag är han redan på bättringsvägen. Fortfarande sliten och äter dåligt men för första gången på 6 dagar har han både lekt, busat och vart sig själv igen. Lilla hjärtat. Wilde fick de lindrigt iallafall som vanligt, sällan han blir riktigt dålig. Han hade dessutom sitt efterlängtade bowling kalas förra helgen. Så nöjd kille som hade en toppen stund med kompisarna. Riktigt lyckat. Kul att se han så glad. 

Alltså jag borde längta hemifrån efter att ha suttit fastklistrad i soffan så länge men va jobbigt det känns! Att behöva lämna soffan, mjukiskläderna och ställa klockan känns hemskt och jag känner mej folkskydd. Skulle behöva ett par lediga dagar efter denna persen det varit. Haha! Men bara man kommer upp och iväg kommer de kännas precis som vanligt igen är jag rätt säker på. Nu hoppas jag iallafall på full närvaro på jobbet ett tag. Vabruari har dock bara börjat men man kan ju hoppas iallafall. :) 





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0