Söndag

Tidig morgon med Oliwer på lediga helgen. 4.50 tyckte han var en bra tid att gå upp. Inte helt enig men vi myser i soffan med levande ljus. Och kaffe! 


Över en vecka sen sist. Förra helgen vankades det barnloppis och fest. Blev inget med nåt av de. Eller jo jag åkte på barnloppisen för att vända och åka hem. Ställde in kvällens fest. Orken svek verkligen. Börjar äntligen känna mej lite bättre men ändå inte mej själv, har inte alls den där orken och energin jag brukar ha. Orkar inte vara effektiv, trött men sover dåligt. Börjar bli sjuk igen också, hostar och snorar. Fick upp i natt och ta hostmedicin för att kunna sova. 

I måndags fyllde hjärtat år också. 35 år. Firades lite lugnt här hemma, spontan bjöd in hans föräldrar eftersom även Ingela ville komma hit och gratulera annars hade det inte tänkt bli nåt kalas. Ett par mysiga timmar iallafall och lite lätt fika. Av mej fick han (vi blir det väl dock) resväskor. Även lotter och så ska vi åka och ta en natt på hotell närmare jul och handla julklappar samtidigt. ♡

Annars har veckan varit fylld av jobb men helgen ledig. Sån där bra skön ledig helg. Var på ännu en barnloppis igår med Emelie. Alltså vad mycket skit folk lämnar in! Men lyckades göra några riktigt fina fynd både jag och Emelie. Jag lyckades hitta en didriksson overall till Oliwer i super skick för 125:- en fin och fräsch fleece jacka till Wilde för 5:- och en GTA t-shirt till Wilde även den för 5:- så jag var nöjd. Efter en massa online shopping är barnen snart redo för vintern. Saknas bara några små saker nu. Själv behöver jag också ha en massa, både höst och vinterskor har inga alls. Vinterjacka och nya jeans men det kommer liksom sist på prioritering så får väl se om jag får frysa om fötterna i min trasiga didriksson denna vintern, känns nästan så. Men så fort barna fått det sista som saknas så får vi väl se. 😂 

Annars igår var dagen vara sådär lugn. Jag och Oliwer var ute med vagnen ett par timmar efter jag kommit hem från loppan. Motion och en paus i lekparken. Sen bara hemma och va, tvättade och plockade lite. Avslutade kvällen med dom 2 senaste avsnitten på Gåsmamman. 

Denna dagen blir lugn den med. Ska försöka tvätta bilen, greja lite här hemma som alltid och så får det bli en lång tur med vagnen och även handla lite. Ledig helg när den är som bäst om ni frågar mej. Har man för mycket för sig känns de inte ledigt och tiden går för fort. 

Veckan som kommer består enbart av jobb och inget annat. Eller torsdag ska va ledig dag men annars så. Inga planer alls. Tråkigt ser framemot nästa vecka istället med mindre jobb, ledig helg och kalas för Ingela som fyller 50 år. 


Barnens höst och vinter går i blått och svart. Sen tidigare har dom även fått likadana ställ med vinterjacka och termobyxor i svart och tjockare likadana mössor i mörkblått som jag inte har på bild. Imorn ska Lidl ha fleece till Oliwer så det ska inhandlas då. Och Oliwer har även fått nya vinterskor och begagnade reserv vinterskor men Wilde saknar vinterskor än.

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0