Fredag

Äntligen fredag! 


Vilken jäkla väder vecka vi har haft, känns sjukt att det ska va "sommar" om 3 veckor när man flera dagar fått haft både sätesvärme och värmen i bott i bilen för att inte frysa halvt ihjäl. Men idag äntligen såg man förbättring. 

Och som jag sa, äntligen fredag 👌👌👌 Inledde ledig helg med en långpromenad i solen, en tur på bolaget också inför morgondagen. 

Igår fick jag ett infall..... Ett dumt sådant 🙈 För nån månad sen såg jag en sån fin hårfärg, dirtypink i blont hår.... Beställde en men inte haft anledning att prova när man bara suttit hemma eller jobbat men tänkte det kunde vara kul till helgen. Gammelrosa/ljusrosa skulle resultat bli men jag klev ur duschen med en lysande neon rosa/lila hårfärg jag. 😂 Ja herre! Ingen som missat det idag iallafall med blandade reaktioner. Mest skratt, nån tyckte det var fint?! Lögn skulle jag gissa på.. eller ett försök att vara snäll...eller synfel. Nån trodde jag hade misslyckats med att färga håret rött igen. En som jobbar på IFO frågade mej om inte jag brukade vara blond vanligtvis? Bland dom gamla tyckte nån att det var roligt, livade upp. Medans en annan tyckte jag såg ut som teskedsgumman. Tvättat ur en del nu ikväll, 1-2 tvättar till imorgon så kanske jag närmar mej ljusrosa sen. Påminn mej om att inte göra såhär nån mer gång. 

Imorgon är det äntligen dags för vårmarten och fest på det. Tyvärr ingen kortege detta året, så trist! En mysig tradition tycker jag och vi har varit med i alla år men inte nu längre då. Men jag tror det blir en toppendag imorgon ändå och festen till kvällen är efterlängtad. Var så många månader sen jag var ute sist. Och med bästa bilen såklart, och med bästa syster. Då kan de bara bli bra. 👌

Nu ska jag invänta Fridde ♡ och mat, tills dess bäddar jag ner mej i soffan med en bra bok och godisskålen. 




Igår bakade vi bullar. Passade bra så kallt som det var igår. Och så nöjd jag blev med bullarna. Sällan som dom blir så där fina och lika när jag bakar.

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0