När vi ändå...

Natt till igår vaknade jag av en av dom värsta sakerna man kan bli väckt av.. Barn som spyr... Å andra sidan inget konstigt Oliwer har spytt massor under sin förkylning och det var min första tanke med men så fort jag tog upp han så spydde han rätt ut över mej och golvet, satte mej på sängkanten och det bara fortsatte. Magsjuka såklart! Ja men varför inte när vi ändå håller på..... Han fortsatte under flera timmar men framåt morgonen lugnade det ner sig och vi fick nån timmes sömn. Gick några timmar innan det var dags igen och han badade mej ännu en gång med spyor. Stackars lilla korv, att behöva va sjuk i 4 veckor och sen åka på magsjuka på det. Helt ärligt trodde jag aldrig vi andra skulle klara oss men änsålänge peppar peppar. Är ju dock några timmars karens kvar innan vi kan säga att vi klarar oss men som sagt änsålänge. Men vi räknar ner på Oliwers 48 nu. Inget på hela natten och han sitter och äter frukost just nu. 


Wildes kalas med Elias och resten av kompisarna fick dock avbokas. Är så förundrad av hur Wilde kan vara så omtänksam och snäll. Inte en sur min, inga ledsamheter eller nånting trots att hans kalas blir inställt. Han oroade sig mer för Oliwer som är sjuk, oroade sig för att bli smittad själv och oroade sig även om katterna skulle kunna bli sjuka också. Jag tycker det är stort, han är ändå bara 6 år och han har längtat så efter sitt kalas men inte ett ord om att det blir inställt. Köpte en pokemon tidning han velat ha länge när jag var och handlade på oss ett lager nyponsoppa och proviva igår och berättade för han att han fick den för han är så omtänksam. ❤ Vi hoppas iallafall på att han ska få ha sitt kalas med släkten på söndag eftermiddag och det hoppas han med så nu håller vi tummarna för det och hoppas på ingen mer magsjuka i huset nu. 

Tvättmaskinen gick varm igår, städade både uppe och nere. Allt för att hålla bakterier borta. Är egentligen ett under om vi klarar oss. Mej har han badat 2 gånger med spyor, Fridde har vart mitt i det med och han sov mellan oss igår natt. 

Känner verkligen hur jag kör full närvaro på jobbet iallafall.. Eller inte 🙈 Vab i nästan 14 dagar, föräldraledighet, semester, akut semester och efter 2 dagar på jobbet kör vi vab igen och så idag vab för att ordinarie vårdare är sjuk (eller förhindrad att ta hand om barn sjuk är han ju inte) Semester hela helgen på det sen eftersom vi skulle ha kalas helg. Dock hade dom lagt in vab hela helgen på mej men tror jag föredrar att ta mina semester dagar faktiskt för min lön nu i januari kommer inte bli rolig eftersom det mesta av vabbet från december kommer dras på denna januarilön och det är många dagar kvar av månaden än så mer kan det bli. Januari och februari är ju riktiga sjukmånader. Fick det av en kompis igår, vabruari har inte ens börjat än. Nä tyst med dej 🙈🙈🙈  

Håll tummarna nu alla att detta var det sista för denna gången och att vi faktiskt får vara friska sen! 4 veckor sjukdom räcker. Oliwer är ju absolut värst drabbad och har varit sjukast men min egen förkylning är ju fortfarande inte borta heller och jag har dragits med den i 4 veckor nu. Och Oliwer har ju sin hosta kvar men är inte så rosslig längre iallafall. 😷😷😷

På måndag bokar vi friska, jobb och dagis igen. Okej? 👍



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0