Tisdag

Startade veckan och avslutar februari  (vabruari) med vab på wilde. Började misstänka att det inte bara var en förkylning på honom så fick bli en dag hemma och fixa tid på vårdcentralen och visst var det så. Han har fått scharlakansfeber så nu väntar penicillin i 10 dagar. Slutar dock smittas redan dag 2 så bara han är pigg så är det fritt fram med dagis igen så skönt att han inte måste vara hemma 10 dagar till. Han är rätt pigg, men ändå lite slö och har ätit så dåligt men de hoppas vi vänder nu. Åt bättre redan igår. Men vilket kaos på vårdcentralen. Hade tid halv 11, kom dit 20 över 10. Redan efter en kvart hade oliwer tröttnat. Klättra, grina och vägrar sitta stilla. Han var så trött efter att ha startat dagen kvar över 4. Minuterna blev till timme.. Efter 1 timme och 20 minuter sittande i väntrummet blev det äntligen våran tur. Fattar att dom har häcken full men detta var lite för mycket kände jag, av alla gånger vi varit iväg med Oliwer på vanliga vc har de inte varit i närheten av detta men wilde är på Svea han. Dessutom 50 minuter innan jag fick plats i telefonkö och 30 minuter ytterligare i telefonkö innan de blev min tur. Men nu kan det bara bli bättre. Och så håller vi tummarna att Oliwer inte har blivit smittad nu bara. 


Själv avslutade jag dagen med migrän, vilken skit! Började med att jag inte kunde se på tv, sen kom huvudvärken så rätt i säng. Vaknat nångång inatt med svagt illamående men nu känns det bra igen. 

Idag väntar vi besök av syrran, ett besök på BVC för oliwer och sen ikväll ska jag jobba. Skulle helt klart behöva städa med, och handla.. Ingen vila och ingen ro. 


Semmeldagen idag, blir det nån semla tro?!

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0