Onsdag

Vilken bra helg vi hade 👌 Ätit, slappat, sovit och shoppat.. SĂ„ skönt att bara vara, ha det lugnt och ja bara va vi. ❀ Satte oss pĂ„ tĂ„get vid 11 pĂ„ lördagen. Glömt hur fort och smidigt det Ă€r med tĂ„g, var bara sisĂ„dĂ€r 10 Ă„r om inte mer sen jag satt pĂ„ ett tĂ„g sist. "Förr" Ă„kte jag jĂ€mnt tĂ„g och var ofta i Göteborg. 


Framme i Göteborg vid 1 tiden, gick i affĂ€rer i Nordstan och Ă„t lunch. Runt 5 tiden nĂ„ngĂ„ng köpte vi med oss godis&chips och gick mot hotellet. Checka in, slappa, Ă€ta godis i sĂ€ngen och bada innan vi gick ut för att Ă€ta igen. Åt pĂ„ en jĂ€ttegod hamburger restaurang som hette Holy cow. Rekommenderas absolut 👍👍👍 Friterad kyckling burgare med baconmajonĂ€s, sötpotatis pommes med parmesan och aioli blev min order och det kan vara bland det godaste jag Ă€tit. 

Söndagen startades med hotellfrukost, ja nĂ€rmare beskrivning behövs knappast. Finns det nĂ„n frukost som Ă€r sĂ„ god?! 

Sen var det dags att checka ut. Jag hade googlat fram att vĂ€rldens bĂ€sta New yorker skulle finnas pĂ„ Frölunda torg sĂ„ nu var det dags att utforska spĂ„rvagns Ă„kande och ge oss ut pĂ„ en liten tur. JĂ€tte nervös att Fridde inte skulle gilla New yorker och sĂ„ hade jag slĂ€pat han över halva Göteborg för det men han gillade det nog minst lika mycket som mej och shoppade betydligt mer Ă€n mej. Nöjda och glada drog vi oss sen tillbaka mot Nordstan för att ha nĂ€ra till centralen. Och sĂ„ var det dags att Ă€ta igen med 😂 Vad vi Ă€tit denna helgen!! BuffĂ© denna gĂ„ngen, hur gott som helst och dom hade ett sĂ„ himla gott bröd som jag vill fĂ„ reda pĂ„ vad det Ă€r för nĂ„t för nĂ„t sĂ„ gott det var. En stor caramel latte frĂ„n Espresso house fick avsluta helgen innan vi satte oss pĂ„ tĂ„get hem. Enda nackdelen med att Ă„ka tĂ„g fĂ„r nog vara allt bĂ€rande, sĂ„ ont i axlar, rygg, armar och har blĂ„mĂ€rken pĂ„ handleden efter att ha haft pĂ„sarna hĂ€ngande pĂ„ handleden och dĂ„ shoppade jag Ă€ndĂ„ inte galet mycket utan bĂ€rde pĂ„ en lite tyngre och en lĂ€tt pĂ„se bara + handvĂ€skan och ryggsĂ€ck pĂ„ ryggen. Men va gör vĂ€l det nĂ€r man haft en bra helg i övrigt. :) 

 Till sommarn fĂ„r det helt klart bli semester i Göteborg med barnen. LĂ€ngtar redan efter att ta med dom pĂ„ massa kul, sova pĂ„ hotell och Ă€ta gott.  

DĂ€r var det igen... Ă€ta! Borde ha gĂ„tt upp 10 kg denna helgen men allt gĂ„ende vĂ€gde nog upp sĂ„ vĂ„gen visar den gamla vanliga vikten 😂 



Kommentera

Kommentera hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0