Torsdag

Förra veckan klagade jag att jag inte hade tid med nåt och inte hann med hemma. Det är numer ett omvänt problem efter 4 dagar hemma. Tillochmed pusslat ihop alla barnens pussel för att se att dom var kompletta. Rensat barnens rum&leksaker,  ställt undan saker, städat, tvättat, städat mera... Bakat saffransbullar. Rensat mera, bytt plats på saker. Slängt massa saker mest trasiga leksaker. Slagit in alla julklappar. Och druckit alldeles för mycket kaffe. Eller nej man kan inte dricka för mycket kaffe kom ja på de är ju det bästa man kan dricka! 


Så även om det inte är kul att varken vabba eller ha sjukt barn så har det haft nåt gott med sig iallafall. Skön känsla att känna att man är iordning. Oliwer är upp och ner sjuk, ena stunden hängig och varm nästa stund härjar han järnet. För att sen krypa ner i knät och bara vilja kramas. Han är slemmig och hostig men kruppen märks inte av mer. Sist gång hade han skrällig hosta i säkert en vecka efter. Är han pigg och alert imorn drar vi en snabbis till Karlstad imorn när Wilde är lämnad på skolan. Fixa nån julklapp och kolla in New Yorker som äntligen kommit till Karlstad. Älskar den affären men får nöja mej med att mest kolla imorn får lägga pengarna på sista julklapparna nu sen får jag shoppa till mig själv. Hoppas nu bara han är pigg imorn annars tillbringar vi även morgondagen i soffan men skulle verkligen behöva iväg för sen finns ingen tid till de alls innan jul om man inte ska åka 23e men känner att jag vägrar. Och inte vill jag åka efter jobbet heller blir så sent då. Jaja återstår att se imorn vad det blir. Ingen idé att planera för mycket. 




Älskar hyllan från Ullared. Ska dock fixa dit en tomte under julen men ugglan får passa platsen tills jag hittat en passande tomte 👌 Tvungen att visa oliwers fina jul sängkläder med. Så nöjd med dom.

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0