Torsdag

Torsdagar har tydligen blivit dagen jag har tid att uppdatera. Hemma med sjuk Oliwer. Dagis ringde igår när jag jobbade, Oliwer har feber. Så bara att lägga ner allt och åka. Det dåliga samvetet gnager för att man får lämna allt när man vet att de sällan hittas vikarie vid kort varsel. Hade redan gått en kort under morgonen men det hade som tur löst sig. Barnen går först iallafall så skyndade allt jag kunde för att hämta hem en liten febrig skruttunge. Hem och han fick sova, en Alvedon senare var han pågång igen. Hämtade Wilde vid 2 sen kom febern tillbaka på Oliwer så resten av dagen var väldigt lugn. Wilde har det största hjärtat av alla, så mån om sin lillebror så det är helt otroligt. Myste med han och tog hand om honom. Natten har varit orolig likaså natten till igår. Var ju ingen fundering på om Oliwer skulle bli sjuk utan när, nyinskolad så vet man vad som väntar. Idag är han piggare iallafall, bara lite snorig och snörvlig så hoppas inte febern kommer tillbaka. Oliwer är iallafall väldigt mysig när han är sjuk, han har aldrig ro att mysa annars så det enda positiva med sjukdom är väl att man får mysa ordentligt med han. Men helst av allt vill man ha friska barn såklart ❤

Jobb ikväll, hade redan fixat så vi går om varandra. Bra! Då behövdes bara en halv vab dag igår. Imorn hade jag inte fått nåt pass, fanns inte ens nåt pass för den delen så det löste sig också. Jobbhelg sen men jag har semester på söndag.

Hoppas Oliwer håller sig pigg, skulle behöva ut och fixa ett par saker sen men det gör man ju bara om han är pigg och mår bra. Annars ska det tvättas och städas. Som vanligt! Känns som de är det enda jag gör ibland. Jobbar, tvättar och städar 😂

Ser förhoppningsvis fram emot morgondagen. Har lite hopp om att vi ska kunna åka och kolla på en bil till. Måste ha en annan för passaten nu. Den är inte alls i skick, läcker vatten och går dåligt. Är en sak som är trasig, omöjlig att hitta del till. Fick fel när fridde väl hittade den som behövs. Så därav att den läcker vatten. Känns inte kul att köra alls när den varnar på vattennivån hela tiden kör bara minsta möjliga och aldrig utanför 50 skyltarna. Men snart hittar vi förhoppningsvis en annan, helst imorn! Eller att man hittar en i Säffle så man kan åka och kolla även om det blir sent på dagen. Jag har som vanligt snöat in på vw men viktigast är en fräsh bil av mindre storlek med inte allt för hög skatt. Och inte för dyr i inköp eftersom vi nyss köpt V70in. Och med inte allt för hög bränsleförbrukning men barnen måste få plats med barnstolar och sådär. Återstår att se om och när vi hittar nån.

Nu ska jag mysa med Oliwer som precis kom och kröp upp i soffan brevid mej. Känns lite varm igen men var ju feberfri förut så kanske beror på att han härjat så här.

Syskonkärlek ❤

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0