Tisdag



Fortfarande sjukstuga och fortfarande Oliwer det gäller. Ett besök på vc igår eftersom han hostar så hela han studsar mellan varven. Men fortfarande bara en förkylning, skönt är ju inte utan att man oroar sig för rs och annat dumt när liten är sjuk. Luftrörsvidgande fick han utskrivet för att lindra. Vi andra är pigga igen även om jag fortfarande inte känner mej helt 100 i kroppen och mår konstigt, huvdvärk, trött och sådär. Långt gången sömnbrist ihop med sjukdom = inte så konstigt man inte mår helt bra på direkten kanske.... 

Igår var de även dags för Wilde att göra ett besök på BVC. 5 års kontroll och vaccin. Min stora kille, han var så duktig där så och fick beröm av Birgit. Hon är ju toppen hon med och Svea känns mycket bättre som BVC. De får bestämt bli att lista Oliwer där med. Borde ha gjort det från början.  Förövrigt såg allt bra ut, växer så det knakar. Växt nästan 1 decimeter sen sist. Perfekt bmi och följer kurvan. Bra barn! :) Efter fick han köpa sig tuggummi på apoteket, har man vart så duktig och tagit spruta ska man ju ha belöning.  Var orolig att han skulle bli dålig efter vaccinet men han klarade sig undan, skönt! 

Idag var det dagis för Wilde igen och jag och Oliwer har bara tagit det lugnt.. Var ute på en promenad förut bara annars har det vart en händelselös dag. Han är hostig, snorig, sover dåligt och grinig så inte mycket att göra. Fick dock godkänt av doktorn igår att det absolut inte var nån fara att var ute med vagnen. Visste jag egentligen men bäst att fråga ändå.  

Har förövrigt kommit på en riktigt bra födelsedagspresent till min syster som fyller 25 i april. Gissa hur störande att inte kunna ringa henne och berätta om det bra?!?! Jag berättar ju liksom allt kul och bra (jaja dåligt och irriterande med hahah) för henne annars. Fick ringa min bror istället för nån var jag tvungen att dela det med. Ska förövrigt bli väldigt roligt att fira födelsedagar detta året. Först min systers 25a sen fyller jag 30 till sommaren. Kul att se framemot. :) Finns ingen giltig frånvaro när jag fyller bara så ni vet! Brukar vara sådär när jag fyller och händer alltid massa annat men jag fyller faktiskt inte jämnt varje år så hoppas på att alla faktiskt kommer och firar med mej. 

Nu ska jag avrunda här. Halv kollar veckans brott men får nog snart bli sova. Trött som bara den.. 💤💤💤





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0