Onsdag

Här vabbar vi vidare. I söndags trodde jag faktiskt att det skulle bli en helt vanlig vecka med jobb och dagis, badade barn och plockade fram dagis kläder men nån timme efter Oliwer hade somnat för natten vaknade han med feber. 39.5 i temp så var ju bara att ringa sej hemma från jobbet igen. Vårdcentralen på måndagen  för koll och intyg till försäkringskassan. Alltså den läkaren vi fick träffa, jag är en bättre läkare själv utan att ha nån utbildning än denna. Han frågade mej om jag vet att barn blir förkylda? Näh hade verkligen inte en aning 😩 Ville knappt skriva intyget fk kräver trots att han hostar, snorar och hade feber och absolut inte skulle kunna vara på dagis. Fortfarande röd i ena örat trots 10 dagars penicillin. Dessutom frågar han mej om våran termometer verkligen fungerar?! Och menade på att det spelar ingen roll om han inte vill äta bara han dricker lite. Jaja intyget skrev han iallafall men ville absolut inte gardera sig och skriva för hela veckan trots att jag sa att jag inte stannar hemma mer än nödvändigt. Tisdagen fortsatte med feber, hosta och allt de där. Gröna geggigt öga på det med. Igår kväll tempade han 40.1 i feber... Samtidigt som det dimper ner ett sms att jag beräknas vara åter i arbete idag?! Fick aldrig ge nåt beräknat datum när jag ringde utan skulle höra av mej men så hade dom satt datum åt mej ändå? Och mycket riktigt hade jag lapp på jobbet idag. Alltså! 😩 Var ju bara att anmäla sig på nytt det, som tur är hade min dag idag fixat sig igår tack vare arbetskamrater men så tråkigt att de ska bli såhär. Hoppas ingen tror att man slarvar och ställer till det, gjorde verkligen inte detta med mening och har aldrig sagt att jag ska vara tillbaka idag. Nu återstår bara en vända till på vårdcentralen för nytt intyg. Inte utan att man blir lite trött. Har dessutom en vaken natt bakom oss. Mellan 12 och halv 4 var han vaken, hosta,gråt och var orolig. Fick sova mellan halv 4 och 6 på soffan tillsammans med Oliwer iallafall men kan ju inte påstå att jag är utvilad idag. Verkligen  inte denna uppladdningen för jul jag hade tänkt mej, nu återstår bara att hoppas att korven är pigg till julafton allra helst redan till fredagen så vi har massor kvar inför julen. Stackars stackars liten att behöva bli såhär dålig, man är så maktlös. ❤ Vill bara han ska få bli bra och må bra. Han är så olik sig, våran aldrig lugna unge har tillbringat så gott som alla vaken tid med att sitta och ligga i soffan mest hela tiden. Äter dåligt och sover extremt dåligt. Och gråter mycket. 


Nej nu hoppas vi verkligen att detta vänder så man får se fram emot en jul med friska, pigga och förväntansfulla barn ❤


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0