Julen och allt runtomkring

I fredags åkte vi till Karlstad för att fixa dom sista julklapparna, massor med folk överallt och hittade inte julklappar annat än en var till Wilde och Oliwer. Men handlade maten som saknades och tog en tur på Ikea sen fick jag ge mej ut på Säffle istället för att fixa de sista. På Ikea handlade vi mera av de vita porslin vi har och gissa vad? När jag skulle lyfta ur påsen ur bilen gick handtaget sönder så lyfte påsen i botten istället men då spricker hela sidan på påsen och det sa kras på grusgången. 2 tallrikar och 4 skålar i småbitar. Då började jag snudd på grina alltså.. Tur att inte mer gick sönder iallafall men tillräckligt ändå. 


Uppesittarkväll sen tillsammans med alla förberedelser, slå in julklappar och fylla på under granen. Bara Wilde som vann, 2 skraplotter så han var nöjd och glad. 

Sen blev det äntligen julafton, helt utan julkänslor alls med tanke på det fina vädret och solen som sken. Men jul blev de ändå. Wilde var så förväntansfull så han nästan blev knäpp. Underbart med jul när man är barn. Fridde stog i köket från tidiga morgonen och fixade med all mat, jag hjälpte till samtidigt som det städades och dukades. Vid 2 kom alla gäster, min syster och Tom, Pappa och Ingela, farmor och farfar, Leif och vi var det som firade julen ihop. Massor med god mat som fridde fixat, vad han kan 👌 Julklappar i massor och glada och nöjda barn. Tack för en fin dag ❤ Bland julklapparna fanns bland annat till Wilde en eller ja 2 tillochmed keyboard, labyrint spel, labyrint sängkläder, kläder, lego och massa mer. Till Oliwer sängkläder, kläder, olika bilar och skepp m.m Jag fick parfymer, presentkort, mjukisbyxor, pengar och en ljusslinga m.m Choklad och champagne fick vi tillsammans. Så nöjda allihopa. Vi har ju även våran hotellnatt att se framemot i januari ❤

Juldagen igår, plocka, leka och greja med allt nytt. Mamma kom förbi med julklappar till barnen. Min bror och hans tjej hade också fått inbjudan med bemöda sig inte ens med att svara på inbjudan än mindre komma hit trots att jag skrivit till båda 2. Tråkigt :( Mormor skulle varit här   men hon har varit dålig så orkade inte komma men syrran var förbi där på julafton med mat och julklappar från oss till henne så. Senare kom även Tommy förbi med julklappar till barnen. När kvällen kom drog fridde ut på fest, jag stannade hemma med barnen eftersom Oliwer fortfarande inte är frisk. Och inte jag heller för min förkylning fick en nystart på fredagen och haft ont i bihålorna, halsen så jag knappt kunnat svälja och allt de där andra som hör en förkylning till. Jag tillbringade kvällen med bästa Sandra över telefonen, 2 och halv timmes prat om allt mellan himmel och jord. Kvalitets tid över telefon det när de är så svårt att få till och ses ❤

En halvkass natt med Oliwer bakom mej nu, vill bara att han ska få bli helt frisk nu. Stackars lilla korv. Han är och har iallafall varit piggare på dagen nu lördag och söndag. Och ingen feber sen i torsdags kväll. Idag ska vi ta oss en promenad till stan och kolla in mellandagsrean. Hade vart kul och varit i Karlstad, (säger jag bara för jag inte ska dit hade jag vart där hade jag förmodligen spytt på allt folk och kaos 😂 )  Hade även gärna tagit ett varv på Ikea och köpt nya skålar eftersom jag slog sönder dom... Men nu får vi se vad Säffle har att erbjuda, av pappa fick jag ett presentkort på 1000:- på lindex så vore kul att hitta nåt fint till nyår. Och i eftermiddag sen kommer min faster förbi så då blir det säkert ännu mera julklappar till barnen. Kul att träffa dom med, blir så himla sällan tyvärr.. 

2 lediga dagar kvar nu innan jag måste in och jobba 1 pass. Så tråkigt att få avslag på semester mitt i ledigheten. Vet att de var dom som fick betydligt mer och tråkigare avslag på semester nu under julen men känns ändå ledsamt att få avslag 1 dag mitt i ledigheten. Blir liksom inte samma långa avslappnande ledighet då som så väl hade behövts med all denna sjukdom, dåliga sömnen och allt annat. Men så kan de vara. Får försöka hitta på nåt nån dag här iallafall men vet inte vad och sen har vi nyår att se framemot. :) 


Här har vi julen i bild blev dock i fel ordning skulle börjat med den sista bilden eftersom det var julaftons morgon ❤🎅🎄


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0