Måndag



Kör visst all in på sjukdomar hemma hos oss. I fredags fick fridde åka hem från jobbet med magsjuka, wilde blev dålig vid 23 tiden. Var ju jobb helg för mej och man kan ju inte ens vid magsjuka stanna hemma för att nån annan i familjen är sjuk. Hann dock inte vara på jobbet i mer än en timme innan jag från ingenstans fick rusa ut och spy. Alltså bläh!! Ringde min kollega som ja snart skulle hämta, ringde medhelp och planerarna sen bar de in till stan för att åka raka vägen hem. Mådde ändå helt okej och trodde jag skulle få de lindrigt men det fick ja igen för under eftermiddagen... Tur vi hade pappa i lördags som åkte och handlade åt oss så vi fick proviva och wilde fick Happy meal han eftersom han hade piggnat till medans ingen av oss skulle orkat ställt oss och lagat nån mat.

 Känns som en ångvält kört över mig, ingen matlust än, känns som ja förlorat kilon ja inte borde just nu, känner mig matt&slö,  förkylningen härjar än med snor och hosta , min hals är förstörd av både magsjuka och hosta och jag dras med konstant halsbränna och satt hela kvällen igår och smutta på ett glas samarin. Är det inte härligt så säg? Men nu är jag pågång och betar av dom 48 timmarna karens efter magsjukan, bäddat rent, tvättar och städar trots att orken tryter. Känns skönt och nu säger vi hej då till allt va sjukdom heter!! Glad att de var förra veckan vi drogs med all dret iallafall för hade de blivit denna veckan då hade jag grinat förtvivlat så länge jag längtat och sett fram emot denna veckan. Imorn är de jobb och dagis igen, lediga onsdag igen för då är det en väldigt viktig dag ♥ Jobb torsdag sen är det ledigt i dagarna 3. Semester har ja sökt trots ledig helg för att kunna va ledig alla dom 3 dagarna utan att förlora några timmar. På fredag är det äntligen dags för den efterlängtade Barnmässan. Ser jag fram emot nåt alldeles galet mycket!  På lördag sen vankas de barnloppis som Karin anordnar i fengerfors så då får det bli en tur dit. Hade sagt att om barnmässan levererade riktigt bra i år skulle ja kunna tänka mej att åka söndag med men nu får vi se om ja känner att jag har råd med det, har ju fått ett onödigt stort hål i plånboken denna månaden men eventuellt kanske?! Annars kan man ju alltid hoppas på fint väder så man kan hitta på nåt annat trevligt. 


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0