Fredag


Idag har det gått i ett hela dagen, började dagen med veckas sista arbetspass. När jag kom hem sen fixade vi både den ena och andra på olika ställen av stan, storhandlade på Lidl. Och sen så var vi och hämtade en annan vagn till Wilde. Scootern har blivit förstörd av katter som anser att varukorgen kan användas som låda så det kändes som en vettig grej att köpa med tanke på hur mycket vi är ute och går och det var inte roligt att ha en stinkande ofräsch vagn. Det blev iallafall en cresent compakt 09 i bra skick och till vettigt pris. Lite stor och klumpig kanske men ändå rejäl, passade Wilde bra eftersom han är såpass lång och nästan kunde peta fötterna i hjulen på den andra dessutom. Den funkar känner jag och kan väl få tillbaka vad vi gett om jag skulle sälja den så. Fast egentligen var det väl en cresent compakt 13, hel svart på vitt chassi jag ville ha helst av allt men faktiskt bara att inse att egentligen fanns inte ens pengarna till den vi köpte men jag gjorde det ändå och det får sparas på nåt annat istället. Och dessutom kommer han säkert att vilja åka vagn allt mindre till våren sommaren så ännu en anledning att inte lägga några pengar på en helt ny igen.. Man får va lite klok ibland hur tråkigt de än är ;) 


Här är vrålåket, svart, grå och turkos med varukorg i stål. Tjiiiii fick katterna. Och vi kan känna oss trygga med att det blir slut på denna dumhet. 

Wilde har varit med mormor och morbror idag han, ätit mc Donalds, köpt godis och en rosa gris. Nöjd kille! :)

Unnande oss en pizza till mat förut, inte ett dugg äckligt det vill ja lova. Även fått mitt hår färgat, blonda slingorna borta tillsammans med den fula utväxten. Får se om jag gör nya slingor eller väntar lite. 

Nu har klockan mycket och Wilde har precis somnat, senare än vanligt borde betyda sovmorgon men inte när man heter Wilde minsann. Jag ska äntligen inta efterlängtat soffläge, godis och solsidan på play och tidigt i säng. Idol kunde man ju tycka också kanske fredag och allt. 

Wilde provar vagnen och posar med sitt halloween godis. På den sista lilla bilden är han ett halloween monster enligt han själv ;) 




Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0