Måndag

 
Bara 2 veckor kvar av semestern nu, jag vill inte!! Vi har alldeles för lite semester med tanke på hur mycket man jobbar under resten av året, helger storhelger osv. Inga långledigheter automatiskt bara för att det är helg och sånt liksom. Jaja några få semesterdagar har jag ju kvar, inte så många men tillsammans med föräldradag och årsarbetstid så får det bli långledigt vid jul igen ;)
 
Vad ska vi göra med resten av min semester då? Inte ett jävla skit vad jag vet. Men vädret är ju bra iallafall och jag har min tatueringstid att se fram emot. Och minst en fest med tjejerna är ett måste. Hade verkligen tänkt att åka med till Rättvik detta året och ledig trodde jag att jag var men då är det första helgen de ska det åkas istället för andra helgen och då jobbar jag. Då blev jag lite ledsen faktiskt att det skulle passa in så, kan ju inte ta semester heller för det får man inte i semestertider och tror dessvärre att det är rätt omöjligt att hitta nån som vill ha min helg då. :( Hoppet är om nån kan byta med mej så jag får jobba helgen efter istället.
 
Igår kom iallafall hjärtat äntligen hem, med bilen på lastbil. Inte lätt när det ska krångla inte men hem kom han iallafall och det var allt tur det. Wilde blev glad att se pappa hemma imorse och nu tjatas det om att vi ska väcka pappa hela tiden men jag tror han kan behöva sova efter denna helgen så det väntar vi allt med en stund.
   
En promenad får det bli sen och låna lite fler böcker, har hittat ett par dugliga författare till efter att ha provläst ett par olika nu dom senaste dagarna så nu ska det rotas i hyllorna på biblioteket. Borde hinna läsa sisådär 10 böcker till denna semestern? Problemet är att snart är det nog slut på svenska deckar/kriminal författare dom skriver inte lika fort som jag läser.
 

Glass är gott det tycker Wilde.
 
 

Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0