v 38. 20 dagar kvar! :)

Du är på dag 260 av 280. (92,9%).

 
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 10 jan 2011
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

Bebis

Nu är bebisen ca 47 cm lång och väger 3,1 kg. Nu förbereder bebisen sig på att födas. En normal graviditet brukar vara 37 till 42 veckor. Det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Ca 4 procent av alla barn i Sverige föds förre vecka 38 och lika många efter vecka 42. Ungefär 92 procent föds inom den normala perioden.

Du

Bebisen fortsätter att växa och det kan även du göra. En del ökar med 20 till 25 kg under graviditeten och andra mindre eller mer. Ha dina favorit kläder på dig, något som inte sitter åt. Tänk på din hållning, en del lutar sig bakåt för att kompensera sin framtunghet, det kan göra dig lite extra klumpig. Försök att hitta en sovställning som passar dig, sover du för lite kan du lätt känna dig deppig.

20 dagar, oj underbara siffra! Närmare och närmare, vill verkligen att det ska bli dags nu. Börjar bli så trött på alla åkommor, eller börjar? Jag spyr på det ärligt! Särskilt den förbannade jävla halsbrännan som jag har dragits med sen i augusti. Varje jävla dag, varje jävla timme. Varenda natt! Okej nej jag har väl sovit 5 hela nätter sen i augusti. Så bara nästan, alla pengar på det sen för det var inga billiga mediciner läkaren föreskrev om man ser till att två av dom är receptfria. Men vad kommer det att ha gjort sen? Vet att det kvittar för är faktiskt värt det även om jag just nu är väldigt trött på att vara just mej.

Hur går det annars med förbredelser? Inte så mycket nytt sen sist, väntar på ikea, kattvakter ska fixas, sängen byggas osv. Men vi hinner!

Jag är för övrigt en godis gris, värre än vanligt nu tror jag för det suger verkligen i mej efter choklad och plockgodis och skulle nog utan problem trycka i mej några kilon om dagen. Suget efter choklad är störst utan tvekan, oh så gott!! Hormoner som spökar?



Kommentera
Postat av: Gitsie

Spännande, nu kan det ju bli när som helst. Marcus kikade ut redan i 36+3, jag var allt annat än beredd på det. ;)

2010-12-21 @ 12:07:03
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0