En långsam dag

Dagen idag har nog tagit priset i att vara en långsam dag! Nästan så jag överväger att gå och lägga mej så det bli imorn istället?

Suttit och ägnat ganska mycket tid åt familjeliv idag, jisses! Vilka folk det finns ibland, nästan så man blir mörkrädd. Samtidigt som man kan hitta riktigt intressanta, lärorika och underhållande trådar också. Men som sagt ibland...

Förövrigt har jag funderat på nyår, vad fan gör man på nyår? Jag brukar jobba natten på stödboendet på nyår jag, det har liksom lite varit min tradition de senaste åren. Och den nästkommande frågan, vad gör man i nyktert tillstånd på nyår? Kan ju satsa på föda barn 10 min efter tolvslaget så slipper jag grubbla över ev planer. Sounds good? Jag tycker nog det iallafall.

Förövrigt är det lika spännande varje dag nu tycker jag och hålla koll efter bebisar på fb, har ett gäng där man håller koll på lite extra. En bebis förra veckan. En bebis blev det igår. Blir det nån idag??

Imorn bär det av till karlstad, lite småfixande med julklappar och sen mathandling. Allt som behövs inför julen och julfirandet här ska inhandlas och även ska det förbredas lite för krypet, är väl lite grejer som kan vara gott att ha hemma såsom blöjor. Sen i mellandagarna blir det ju också att inhandla det sista från ikea, vi sitter ju med hopp om presentkort i julklapp därför vi väntar tills mellandagarna. Skötbord,badbalja och barnvakt står på inköpslistan och det är det sista sen är det klart efter månader av förbredande och shoppande. Puh! :)

Nu ska jag kila vidare och se om kvällen har något mer att erbjuda än dagen haft, kanske en bra film eller så? Och något gott att äta skulle minsann inte sitta fel. Matvrak som jag är! :)





Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0