Ledig fredag

Idag är jag ledig, känns ganska skönt :) Men har lite små långtråkigt redan.. Men jag har saker att göra, ska bara få orken att ta tag i det. Jag&älsklingen hade storstädning här igår och idag ska jag fortsätta med att ta garderober och sånt tråkigt men nödvändigt. Ska städa ur garderoben rejält är det tänkt så sen är det bara för min kära syster att rava sej hit och säkert minst få en kasse med kläder :) Annars idag händer det nog inte mycket, bara ta det lugnt. Köpa nåt gott och mysa ikväll. Imorn jobbar jag delad tur i hemtjänsten, 7-13.30 och sen 16-22. Lär kännas, blir nog ganska segt. Men jobbar en hel helg-dos på en dag och har söndagen ledig så bara att gilla läget. Sen är det jobb hela veckan på de, måndag till fredag. helgen är och ska förbli ledig. Marknad och förhoppningsvis utgång :) Löning på fredag med, och då har jag råd att betala borgen för min käraste ägodel så den äntligen får komma hem till mej igen,  vet att den saknar mej och jag saknar den (min telefon alltså).. Den är efterlängtad! Bästa telefon! Sen så måste karlstad hinnas med nån dag också, en tur med hjärtat&en tur med Jessica&Nova ska det bli..Och en massa saker som fröken vill köpa sej, tur att lönen kommer att vara helt okej och tur att jag har ett x antal hundra i presentkort så jag kan köpa mej allt jag vill ha.. Ny jacka som tidigare nämnt, och så tror jag att jag ljög när jag sa att jag inte skulle köpa nya stövlar för igår såg jag snyggaste Uggsen ever!Måste ha.Sen vill jag ha ett jättelångt linne och en trekvarts tröja från Gina. Okej kanske inte var så mycket ändå. :) Sen ska presenter till bror inhandlas att ge efterskott för konfirmationen. Sen är det alla andra som fyller år också, Therese&Nicolai är det klart till och även till Novas dop är det klart. Älsklingen tror jag det är färdigt till också, men inte till Ingela så henne får jag hitta nåt till med :) Kul att ge presenter, men får alltid för mej att folk inte tycker om presenterna jag ger.. :(

Just de, igår fick jag Deval..Iiii gilla! Tröjorna var jättefina! Nu har jag tröjor så jag överlever hela vintern lång. Nog aldrig haft så många snygga tröjor i min ägo samtidigt förut. :) Väntar på böcker nu med förresten, Stieg Larsson triologin på gång verkar som dom skulle finnas på handlar nu så kanske får masa mej in till stan och hämta dom sen så jag har nåt att göra helgen lång :) Böcker är underbart, synd bara att dom tar slut så fort..

Nej nu ska jag nog bege mej upp i garderoben och härja lite, kanske återkommer senare vem vet?


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0