Fredag

Igår och idag har jag valt att inte ta några extra jobb turer trots att jag egentligen behöver. Men med denna förkylningen ville jag gardera mej att inte behöva sjukanmäla mej istället. Bättre förlora och jobba igen timmar än förlora pengar för en karensdag. Men blev inget direkt ta det lugnt och bli frisk, nä sitta allt annat än still blev det mer. Städ, tvätt och promenad. Förberedelser för Oliwer 1 års kalas. Sen slog vi på stort och tog en tur till Mellerud och kolla på en nyare bil också. Tröttnat på våra skruttbilar nu så det blev köp av en V70. Diesel och går billigt som bara den, inte så hög skatt heller så passar ju perfekt för Fridde som pendlar till jobbet med blir bra mycket billigare i längden. Goffen ska säljas, jag får använda passaten tills vidare till och från dagis & jobb. Dock är ju den trasig just nu men jag klarar mej fint utan bil, jag har ju min fina vita monark jag 😍 Blir sen i höst när båda barnen börjat dagis och så som jag behöver bil igen.

Kändes vuxet att köpa bil på firma iallafall, har ju inte riktigt vart så nya bilar för våran del förut. Så skönt med en nyare bil iallafall. Kommer väl knappt våga köra den 😂

Fredags idag iallafall och idag ska det bakas, bakas och städas inför imorn. Och så kommer syrran hit och firar Oliwer. Gjorde en tårtbotten igår men lyckades bränna den så får göra en ny idag, och så ska det göras muffins och kanske nåt mer. Och förbereda tårtan för imorn. Jag slutar jobba 2 och kalaset börjar 3. 🙈


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0