Vagn..

Sitter och kollar vagnar, dags att köpa en ny vagn igen har jag kommit fram till. Avskyr verkligen crescenten, Oliwer har tröttnat på att åka bakåtvänd och börjat masa när vi är ute och går. Vände sittdelen på emmaljungan och han är nöjd som få. Sitter som ett ljus hela promenaderna och säger inte ett pip. Men fjädringen är rätt slut på emmaljungan och vagnen tippar bakåt i backar etc. Inte alls bra, bakåtvänd har den rätt tyngdpunkt ändå men absolut inte framåt. Dessutom är vagnen pessful som framåtvänd.. 😂 Dessvärre sitter jag inte på feta kontot och har redan köpt en ny vagn i år så det måste lösas och det har jag såklart en lösning på. Beställer jag den från köpbarnvagn så är det betalning i slutet av månaden så då kan jag beställa den, samtidigt som jag hämtar den lämnar jag in crescenten igen och hoppas få tillbaka den lagad och bra. Med en ny vagn kan jag sälja emmaljungan + alla tillbehör, sälja crescenten och funderar även på att sälja elodie details grejerna jag har till crescenten ska prova att tvätta skötväskan sen och se om den blir tillräckligt fin för att ha nåt värde. Allt det tillsammans borde med råge betala den ny vagnen och kanske man även får några hundra över och kan köpa en sulky med liggläge att ha i bilen. 👌

Är lite sugen på att pröva en med svängbara hjul men fundersam på om den verkligen passar mitt behov av en stadig vagn som tar sej fram i alla väder och väglag. Slängde ut frågan om det på en emmaljunga sida igår och dom första 5 som svarade bedyrar att det var minst lika bra... Men sen kom även dom svaren att nej det är inte alls lika bra på snö m.m. Även en tjej jag känner som skrev just det att svängbara inte är lika bra som fasta just vid snö. Så magkänslan säger därför fasta hjul.. Så svårt att välja! Vill inte göra ett dåligt köp till, jag vill ta mej fram överallt och närsomhelst. Samtidigt vore svängbara jämnt underbart när det kommer till det vanliga vardagliga när det inte är snö inte går i terräng. Hjälper ju inte att åka till affärer och provköra mitt i sommarn heller så det är inget alternativ.

2 stycken hade vart nåt det. Då hade man kunnat få det bästa av 2 världar. Men det är ju inget alternativ tyvärr 😂

Dessa väljer jag mellan. Funderade även på 2 andra i färgerna Timber och petrol men tror dom går bort och att man tröttnar fortare. Sen funderar jag också på andrahands värdet. Fast en då ett par år gammal vagn ligger nog på ungefär samma oavsett färg.

Får ta och fundera vidare på vilka hjul jag ska ha sen får det bli en beställning. Och denna gången ska jag inte göra ett dåligt köp, inte köpa med ögat utan köpa funktionen. 👌


Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0