Glassigt


Helgens enda lediga dag är snart tillända och dags att påbörja sista veckan med jobb, kommer sakna sällskapet på jobbet för har det allt så bra där ihop med allihopa men det ska bli så sjukt skönt att vara ledig för nu är det tungt&jobbigt. Borde ta ett pass till utöver dom 5 jag har i veckan för att behålla mina + timmar men vetifan om ja orkar. Ett kort får det bli isåfall! Och så håller jag tummar och tår för att få byta bort min fredag kväll mot ett dag pass men det får vi se hur de går tveksamt att jag får göra det... Skulle vara praktiskt också för på lördag slutar jag 10 och vi ska vara på konfirmation i kila kl 11 och dop 13.30 så skulle helt klart behöva va hemma och förbereda på kvällen med dusch, hårtvätt och alla kläder m.m. Men men allt de där löser sej ju ändå men hade vart bra, skönt och praktiskt. 

Jaha midsommarhelg har det varit med och här gick den verkligen obemärkt förbi, enda stället där de kommer märkas är på OB tillägget för mina jobbade timmar. Inget umgås med vänner, inget Hillringsberg utan en helg hemma i söffa/på jobbet(jag)/i garaget(Fridde) för oss. Igår var vi iallafall hos Stig och Gullbritt och grillade en sväng efter jobbet. Wilde hade tjatat hela fredagen om att få sova där men det slutade med att han hellre ville vara hemma med mamma igår ♥ 

Imorse slog han sovrekord av alla hans sovrekord med att sova till 10, måste vara penicillinet som gör det för han la sig redan klockan 20 så. Skönt att sova iallafall men jag kunde inte sova riktigt så länge ändå vaknade vid halv 9, kissnödig, bebisen levde rövaren och så fick jag smyga in till wilde flera gånger för blev orolig när han sov så länge! 

Mitt i frukosten sen ringde pappa och sa att dom ville åka på utflykt till Esters som jag hade ringt och frågat om igår men dom skulle bestämma sig idag. Trevligt!  Gjorde oss iordning och åkte iväg. Himmel vilket mysigt ställe och vilken gudomligt god glass. Jag valde Salt karamell - pecannöt glass, mjukglass, kola sås, jordnötter och flingsalt. Alltså mums! Och Wilde valde Disney han, valfri glass 2 olika smaker, grädde, mini mashmallow, klubba, kex, mugg som han fick behålla och leksak som var såpbubblor. På väg hem sen fick vi en skogs sightseeing med pappa och jag vart så smått åksjuk innan vi väl kom hem. Inte blivit de på hur länge som helst men beror nog säkert på att jag så lätt blir illamående just nu av allt möjligt. Men det var iallafall väldigt trevligt att åka iväg på en tur och umgås lite med pappa och ingela :) och till Esters ska jag helt klart åka igen där finns mer mumsig glass att testa. 


Var och handlade lite frukt&mat förut och bestämde mej för att se om de fanns några nya blommor till vardagsrummet då palmerna jag hade där var mer bruna än gröna, halvt uppätna av katterna och helt snea för dom hade dragit sig mot fönstret och valet föll på orkidéer som var billigast eftersom  dom sålde ut dom och faktiskt är det ju väldigt fint med orkideer men jag har aldrig någonsin lyckats med de i längden men kanske denna gången? Kan ju alltid hoppas. Fint blev det iallafall! 


Snart filmdags, kan inte bestämma om jag vill se Red ridinghood eller Morden i sandhamn. Får se vad det blir! 

Imorn är det jobbdags igen men Wilde får vara hemma en dag till han. Nog för att han inte ska smittas längre då det gått mer än 48 timmar på penicillinet och det märks inte på han på nåt vis längre men lite förkyld är han än och så vill jag prata med dagis innan jag låter han gå dit. Dessutom är det långdag imorn ända till 16 för oss bägge men då fick han vara hos Ingela fram tills lunch och sen hemma med pappan som får vabba från lunch. Sen jobbar jag bara till 14 på tisdag så borde va lugnt och blir de jobb på onsdag blir det kort dag sen ska inte wilde till dagis på flera veckor om jag inte får byta pass på fredag. Så de blir nog bra detta. :)

Hörs säkert senare i veckan för nu hade jag inget mer att babbla om för stunden. 



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0