Fredag


Det blir inte alltid som man tänkt sej, hemma och vabbar med förkyld kille. Kom smygandes inatt, ledsen och varm som ett element. Stackars liten! Hostar, har feber fram och tillbaka, slö vill bara ligga ner hela tiden, ingen matlust och spydde slem i förmiddags. Har bara fått i han 2 isglassar och 2 glas cola på hela dagen. Försökt med allt möjligt men inget som lockar men nu har han bestämt att han vill ha inbakad pizza så det får pappan fixa med hem. Sovit dåligt inatt både han och jag så en timme på soffan blev det förut, det var välbehövligt. 

Får vi hoppas det inte blir nåt mer nu! Blir det mer vab nu iallafall kan inte jag vara hemma för då blir det knas med lönen eftersom då hinns det inte med att dras denna månaden och nästa månad får ja liksom ingen lön utan bara ob, retrolön och mina timmar så inget jag vill ha avdrag på och blir säkert nåt ovälkommet krångel  då men denna vab borde hinna dras på juni lönen annars får jag ringa till veckan och verkligen be att de ska dras nu så det inte blir nåt konstigt. Litar liksom inte på försäkringskassan kommer igång som de ska heller utan tror först när jag ser pengarna från dom att de kommer funka med havandesskapet.

När man blir hemma såhär så kan man iallafall få massa dumma idéer, som att bära upp vartenda litet sparat klädesplagg efter wilde ur källaren och försöka omorganisera. Har kommit på att jag ska rensa ur alla böcker m.m som jag förvarar i garderoben uppe i hallen i lufttäta förvaringar ner till källaren istället och alla kläderna som förvarades i källaren ska läggas i stora gula ullareds bagar och förvaras på hallen istället. Måste bara fixa bagar först! Ska även ta ett rens till, vinterkläder wilde hade när han var 1 kommer ex aldrig passa bebisen som blir 1 på sommaren alltså ingen ide att spara längre! Även mycket annat som jag undrar varför jag sparat såg ja? Kläder jag liksom inte tyckte om när wilde fick dom, varför skulle ja börja gilla dom nu?! Så efter torsdagens ullareds resa ska jag rensa och organisera har bara förberett nu :) Har även hunnit med att tvätta en massa, både till oss och bebiskläder som legat och väntat på att bli tvättat. Och tagit hand om en massa redan tvättat, letat upp och tagit fram wildes sommarskor och sandaler. Skönt och ha de gjort! 

Nu ska jag avrunda här, inte så mycket mer att skriva om nu så. Hörs mer under helgen! 

(Bild från igår)



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0