Onsdag


Igår hade Wilde en heldag i Karlstad med Syrran, bror min och Tom. Dom var på sundstabadet och härja i flera timmar och avslutade sen med mat på Subway, nöjd kille kan ja lova! :) Själv bestämde jag mej för att följa med Fridde till garaget och fixa med rosten på min bil. 100 år sen sist jag grejade med nåt själv men kände att de var dags att få nåt gjort. Lite hjälp av Fridde med ett par saker sen slipade jag, spacklade, slipade spackel och sprayade rostskyddsfärg. Rätt nöjd faktiskt, kvar är att få rätt lackfärg på skärmen och sen andra sidan men där behövs antagligen bara slipa, rostskydd och färg så. Sen återgick jag till det som vanligtvis är mina sysslor, tvätt, plock och så fixa månadens storhandling själv för en gångs skull vi brukar alltid göra det ihop annars. 

Med en smärre stress på Lidl, Wilde hade kommit hem och var med dit och han hade suttit i vagnen hela tiden bland alla grejer och när jag lyfte ur han får han kramp eller nåt i sitt ben vilket resulterar i panik och skrik där, samtidigt som den stackars Ny i kassan killen som hade en medelfart på 1 vara i minuten inte riktigt visste vad han skulle göra så han blev alldeles stel och saktade av ännu mera på farten när det blev väsen så stå och vänta där, försöka trösta, med Wildes gråt och skrik samtidigt som det aldrig blir klart..... Folk stirrade konstigt och verkade tro jag var elak kändes det som. Gagh! Men det onda gick över på mitt lilla hjärta och tillslut så fick jag betala och gå därifrån, Pjuh!

Bilen! Lite skillnad blev det allt. 

Idag startade dagen onödigt tidigt, halv 7 tyckte wilde det upp och hoppa dags. Gäsp tyckte jag men fick snällt krypa ur sängen. Vid 8 tiden jagade vi upp pappan ur sängen för att ringa vårdcentralen eftersom han lyckades slå sig med en slägga på foten igår och kom hem och kunde inte gå på foten. Trodde den skulle vara bruten jag så ont som han hade men det var bättre idag och behövdes inget även om dom på vårdcentralen först sa att de var fraktur och han skulle till Csk och gipsa men sen ringde dom och sa att det var fel och att det var den gamla frakturen dom sett så inget csk och gips. Tillbaka till garaget och bilen igen! 

Själv har jag tillbringat ett par timmar ute hos Sandra i solen med henne, stephanie och alla barna. Varmt som tusan, bränt mej på armarna och fötterna och till råga på allt fixat bondbränna.  Solen tog bra idag tydligen. Trevligt och umgås, och kul för barna och leka även om wilde först helst bara ville hem till pappa. 

Sen har vi vart hemma, försökte fixa bort lite ogräs men det var alldeles för varmt för mej så grejade inne istället. Vid sex tiden kom pappa och ingela hit på fika och blev kvar ett par timmar. Lyckades övertala Wilde att åka med på min kusins konfirmation till lördagen också, han ville absolut inte från början men till slut så. Ärligt inte ett dugg sugen på att åka fick nog av konfirmation och kyrka i lördags.... Men de är väl alltid trevligt och umgås med familjen så :) 

Wilde ute i Guttane förut. 


Nu ska jag koncentrera mej på Irene Huss filmen som går på tv, verkar bra men tror kanske jag sett den tidigare men isåfall var det längesen. 


Förresten.... 50 dagar kvar till Bf idag ♥



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0