Lördag morgon



I torsdags tillbringades dagen i Karlstad. Våran gräsklippare hade gett upp så det var inte direkt i nåt nöjes ärende men jag gillade läget ändå. Med mina brända armar så var inte solen nåt alternativ i torsdags, värmen får mej dessutom att må riktigt riktigt illa. Värre än vanligt alltså! Ute går bara det fläktar men annars uäk! Sååå att tillbringa dagen i bilen med ac det var fröjd för mej, och i svala affärer däremellan. Köpte en stor golvfläkt och en ny mindre fläkt till sovrummet med och det behövde jag. Billigt och bra på Jula med, 99:- för den lilla och 199:- för den stora. Hade en liten sen tidigare men den hade liksom gjort sitt, kunde inte vinklas längre och hade nog nackspärr så fläkt delen hade slutat snurra stog bara och blåste rakt fram. Tråkigt bara just de där med gräsklipparen, det var pengar som skulle gått till huset som fick användas men men gräsmattan tillhör ju huset också så! Det tar bara lite längre tid innan nåt annat blir gjort... 

Årets klart bästa inköp ♥

Blev ett par små inköp till i välsviken. 
Härligaste engångsgrejerna, gillar mönstret och tror tårtan kommer att smaka extra gott imorn. Tror inte ni också de? Billigt och bra med 10:- och så slipper jag diska. 😃 Och på lager157 sålde som solglas för 7:- så dit fick vi gå in och kika med. Ett par zebra till mig ♥ 

Natten till igår var nåt alldels hemskt varm och jag var väldigt glad över den nya fläkten i sovrummet eftersom fönstret inte går att öppna heller. Mådde jätteilla när jag vaknade, orka bara ner och äta frukost sen gick jag upp och la mej igen. Fram på förmiddag blev det bestämt att vi skulle dra till sjönsjö med Sandra och Nova. Handlade med oss massa gott fika och åkte dit. Årets första dopp avklarat! :) Var där drygt 2 timmar bara sen var det lagom med hemfärd igen, hungrig och kissnödig vägrar utedass både jag och sandra. Och hur mycket tror du jag hade bränt mej då?!?! Alltså jag orkar inte! Jag är lika bränd där jag hade sololja (på benen som aldrig blir bruna annars), som spf 15 som där jag hade 50!!! Har nån en riktigt bra förklaring eller? Sandra likadan så frågan är om graviditet gör att man blir så otroligt känslig och bränner sig så fort och lätt?! Och trots spf 50!! Och dessutom jag tror aldrig någonsin jag bränt underarmarna men de gjorde jag på 1.5 h i onsdags så... Den solbrända emojisen är välanvänd tillsamman med den som skrattar så den grinar. 

Avslutade dagen igår med pizza ihop med pappan i huset innan han drog till Västerås och power meet. Bilen är äntligen klar och gick igenom besiktningen med blankt papper igår. Andra och sista semesterveckan för han till veckan, tråkigt men blir ju 14 lediga dagar tillsammans igen sen när bebis kommer så. ♥

Jag och wilde laddar för min kusins konfirmation, wilde mest för godiset han ska få av Ingela för att han åker med!! ;) Jag vet som vanligt inte vad jag ska ha på mej, Wilde upplyste mej iallafall nyss om att jag var tvungen att byta om innan vi åker för jag kan inte åka i mjukisar och en stor svart tisha med färgfläck på! Och innan de måste vi åka ner till domus en sväng, glömt köpa ett kort till konfirmationen och så måste jag köpa bröd så jag kan förbereda smörgåstårtan ikväll när vi kommer hem. Skulle bakat tårtbotten med men jag orkar inte!! Så det får bli glass och maränger istället. Funkar det med 😃 

Kanske återkommer en sväng ikväll annars säkert imorn. 



Kommentera

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0